tech hotel jak pisac projekt d3941, Ściągi, Ściagi

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Plik pobrany przez: id_YIDN2WND
Data pobrania: 13:37:51 22-03-2012
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
TECHNIK HOTELARSTWA – Jak pisaü projekt na
etapie praktycznym egzaminu zawodowego?
1. Tytuá pracy
Tytuá powinien zawieraü informacje o kompleksowej obsáudze goĞci, nazwiska goĞci, rodzaj
goĞci ( np. VIP) oraz nazwĊ hotelu, kategoriĊ i jego lokalizacjĊ, termin pobytu goĞci.
2. ZaáRĪenia (dane)
ZaáRĪenia powinny zawieraü pogrupowane tematycznie informacje i dostosowane do treĞci
zadania.
a) dane identyfikacyjne hotelu (nazwa, adres, NIP, nr konta bankowego),
b) dane skáadającego zamówienie (imiĊ i nazwisko, adres, narodowoĞü, data urodzenia,
PESEL, NIP, nr dowodu toĪsamoĞci itd.)
c) dane goĞci hotelowych (lista goĞci w przypadku grupy)
-
imiĊ i nazwisko
-
narodowoĞü
-
adres
-
data urodzenia
-
PESEL, NIP
-
rodzaj i numer dokumentu toĪsamoĞci
d) dane dotyczące zamówienia
-
termin pobytu,
-
iloĞü dób,
-
iloĞü osób,
-
iloĞü pokoi,
-
rodzaj pokoi,
-
dane páatnika,
-
forma páatnoĞci (gotówka, przelew, karta), uwzglĊdnienie ewentualnej zaliczki, w
przypadku faktury okreĞliü termin páatnoĞci
-
ew. potwierdzenie rezerwacji
-
ew. napisanie listu powitalnego.
e) dane dotyczące zamówionych usáug z okreĞleniem ceny zgodnie z oferta hotelu:
-
termin pobytu,
-
iloĞü dób,
-
iloĞü pokoi,
-
rodzaj pokoi oraz ich cena za przewidziana liczbĊ dób np. DBL, SGL, apartament,
-
posiáki , Ğniadanie wliczone w cenĊ hotelu, zliczyü iloĞü obiadów kolacji zgodnie z
zamówieniem,
-
inne usáugi dodatkowe np. wynajĊcie sali konferencyjnej, przerwy kawowe wycieczka,
zbiegi, basen, itp. z okreĞleniem ceny.
f) Numery PKW i U, wysokoĞü stawki VAT.
1
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
Plik pobrany przez: id_YIDN2WND
Data pobrania: 13:37:51 22-03-2012
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
3. Wykaz dziaáDĔ związanych z kompleksową obsáugą goĞci w
hotelu:
(
dostosowaü do sytuacji wynikającej z treĞci zadania)
a)
Dziaáania związane przyjĊciem zamówienia (muszą uwzglĊdniaü zamówione usáugi):
-
zapoznanie siĊ z treĞcią zamówienia,
-
sprawdzenie moĪliwoĞci dokonania rezerwacji (sprawdzenie w grafiku rezerwacji) i
wpisanie rezerwacji w grafik,
-
sprawdzenie moĪliwoĞci realizacji usáug dodatkowych,
-
przygotowanie i przesáanie Panu/Pani (………..) potwierdzenia rezerwacji,
-
zarezerwowanie wszystkich dodatkowych usáug np. gastronomicznych,
konferencyjnych, wycieczki itp.
-
ew. sporządzenie i wysáanie zaproszenia,
-
ew. napisanie listu powitalnego.
b)
Dziaáania związane z przyjĊciem i zameldowaniem ……..:
-
uprzejme powitanie goĞci/a,
-
zapytanie o wczeĞniejsze dokonanie rezerwacji, jeĞli tak: zapytanie o nazwisko,
odszukanie rezerwacji,
-
sprawdzenie i ew. uzupeánienie szczegóáów rezerwacji ( rodzaj pokoju, termin,
usáugi dodatkowe),
-
wypeánienie razem z goĞciem karty meldunkowej na podstawie dokumentów
-
zameldowanie goĞci/a,
-
wypeánienie karty pobytu,
-
wrĊczenie klucza/karty do pokoju oraz kary pobytu,
-
udzielenie waĪnych informacji (o usáugach hotelu, gastronomii, itp.),
-
poproszenie bagaĪowego o przeniesienie bagaĪu,
-
wskazanie drogi do pokoju,
-
Īyczenie miáego pobytu,
-
otwarcie rachunku goĞcia .
c)
Dziaáania związane z obsáugą ………………. w czasie pobytu
:
-
Ğwiadczenie usáug na rzecz goĞci (np. depozyt, budzenie, prasa, itp.),
-
udzielanie informacji,
-
pomoc w nagáych wypadkach,
-
realizowanie czynnoĞci związanych z zamówionymi usáugami np. obsáuga sali
konferencyjnej itp.,
-
rezerwacja usáug poza hotelem (np. taksówka, bilety itp.),
-
prowadzenie rachunku goĞci/a.
d)
dziaáania związane z wymeldowaniem i rozliczeniem pobytu:
-
powitanie goĞci w recepcji,
-
zapytanie czy jest zadowolony z pobytu i usáug,
-
sprawdzenie nr pokoju i nazwiska,
-
ew. ustalenie zakresu páatnych usáug z jakich skorzystano w czasie pobytu,
-
ew. ustalenie páatnoĞci za indywidualne usáugi
-
odebranie kluczy,
-
ew. odebranie naleĪnoĞci za indywidualne usáugi,
-
ustalenie jaki rachunek goĞü sobie Īyczy (paragon, faktura VAT),
-
ustalenie i potwierdzenie sposobu zapáaty,
-
sprawdzenie czy goĞü zabraá dokumenty, przypomnienie o depozycie,
2
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
Plik pobrany przez: id_YIDN2WND
Data pobrania: 13:37:51 22-03-2012
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
-
sporządzenie faktury VAT do akceptacji,
-
speánienie próĞb goĞci/a np. wezwanie taxi,
-
sporządzenie i wrĊczenie/wysáanie faktury VAT,
-
podziĊkowanie za skorzystanie z usáug,
-
Īyczenie dobrej podróĪy,
-
zamkniĊcie rachunku goĞci/a,
4. Komplet dokumentów związanych z przyjĊciem zamówienia:
Wyszczególniono moĪliwe dokumenty, ich rodzaj dostosowaü do treĞci zadania
-
Karta rezerwacji,
-
Potwierdzenie rezerwacji,
-
Grafik rezerwacji,
-
Dokumenty związane z realizacją usáug dodatkowych - kosztorys np. konferencji,
sympozjum, program wycieczki itp.,
-
Potwierdzenie rezerwacji,
-
List powitalny
-
Zaproszenie
5. Procedura przyjĊcia i wymeldowania
(
dostosowaü do sytuacji wynikającej z treĞci zadania)
Procedura check-in i check-out to szczegóáowo okreĞlony sposób postĊpowania recepcjonisty w
procesie przyjĊcia goĞci do hotelu i ich wymeldowania. UwzglĊdniają zarówno wyznaczone
dziaáania, jak i zachowania áącznie ze zwrotami grzecznoĞciowymi.
a) Procedura check-in
-
uprzejme powitanie goĞci (w pozycji stojącej, z uĞmiechem)
-
zapytanie czy byáa skáadana rezerwacja, jeĞli tak, spytaü o imiĊ i nazwisko
osoby/ nazwĊ firmy, na którą byáa dokonana rezerwacja,
-
odnalezienie rezerwacji w grafiku.
-
potwierdzenie zgodnoĞci,
-
wrĊczenie goĞciom kart meldunkowych z proĞEą o ich wypeánienie,
-
poproszenie o zwrot kart meldunkowych i pobranie dokumentu toĪsamoĞci w
celu sprawdzenia danych osobowych,
-
zwrot dokumentu/ów toĪsamoĞci,
-
wpisanie danych goĞci/a do ksiĊgi meldunkowej na podstawie kart
meldunkowej,
-
udzielenie goĞciom dodatkowych informacji o hotelu i jego dodatkowych
usáugach,
-
wrĊczenie goĞciom kluczy, sporządzonych kart pobytu,
-
zaproponowanie pomocy we wniesieniu bagaĪy oraz wskazanie drogi do
pokoju/ów,
-
Īyczenie miáego pobytu,
-
otwarcie rachunku goĞcia.
3
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
Plik pobrany przez: id_YIDN2WND
Data pobrania: 13:37:51 22-03-2012
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
b) Procedura check-out
-
uprzejme powitanie goĞci (w pozycji stojącej, z uĞmiechem)
-
zapytanie o pobyt (jak minąá),
-
ustalenie z jakich usáug korzystali goĞcie podczas pobytu w hotelu,
-
ew. pobranie naleĪnoĞci w przypadku usáug, które nie objĊte byáy zamówieniem
i nie uwzglĊdniono ich we fakturze, pobranie naleĪnoĞci za te usáugi
-
ustalenie formy páatnoĞci (jeĞli nie jest okreĞlona w zadaniu) - gotówka, karta,
przelew, voucher
-
sporządzenie wstĊpnego rachunku i przekazanie go goĞciom w celu akceptacji,
-
odebranie kluczy,
-
wystawienie faktury VAT ( wystawioną na osobĊ rezerwująFą usáugi)
-
wrĊczenie faktury VAT
-
ew . przyjĊcie naleĪnoĞci w przypadku páatnoĞci indywidualnych
-
zaoferowanie goĞciom pomocy przy bagaĪu, bąGĨ zamówienie taxi,
-
wrĊczenie goĞciom materiaáów informacyjnych
-
uprzejme poĪegnanie goĞci ,,DziĊkujemy za skorzystanie z usáug naszego hotelu,
zapraszamy ponownie, Īyczymy przyjemnej podróĪy.”
-
zamkniĊcie rachunku goĞci.
6.
Komplet dokumentów związanych z zameldowaniem goĞcia oraz
sprzedaĪą usáug:
-
karta pobytu,
-
ksiĊga meldunkowa,
-
karta meldunkowa,
-
faktura VAT
4
Plik pobrany ze strony www.EgzaminZawodowy.info
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl