test dydaktyka, Studia-PEDAGOGIKA, PEDAGOGIKA II ROK (resocjalizacyjna), dydaktyka

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ZADANIA TESTOWE WYBORU WIELOKROTNRGO
DYDAKTYKA OGìLNA
TEST nr 1
1.
Uczenie się określa jedno z niżej podanych sformułowań. Ktre ?
A.
Jest to opis osiągnięć uznanych za niezbędne na danym szczeblu kształcenia
B.
Jest to opanowywanie określonych czynności przez ucznia
C.
Jest to informacja wykorzystywana w kształceniu
D.
Jest to osiągnięcie ucznia oczekiwane w wyniku realizacji programu kształcenia
E.
Jest to zamierzona właściwość ucznia, to jest oczekiwany wynik uczenia się
2. Cele kształcenia można określić jako :
A.
Opis osiągnięć uznanych za niezbędne na danym szczeblu kształcenia
B.
Opanowywanie określonych czynności przez ucznia
C.
Informacje wykorzystywane w kształceniu
D.
Osiągnięcia uczniw oczekiwane w wyniku realizacji programu kształcenia
E.
Zamierzone właściwości uczniw, to jest oczekiwane wyniki uczenia się
3. Wymagania programowe opisuje jedna z niżej podanych odpowiedzi. Ktra?
A.
To opis osiągnięć uznanych za niezbędne na danym szczeblu kształcenia
B.
To opanowywanie określonych czynności przez ucznia
C.
To informacje wykorzystywane w kształceniu
D.
To osiągnięcia uczniw oczekiwane w wyniku realizacji programu kształcenia
E.
To zamierzone właściwości uczniw, to jest oczekiwane wyniki uczenia się
4.
Standardy edukacyjne to :
A.
Opis osiągnięć uznanych za niezbędne na danym szczeblu kształcenia
B.
Opanowywanie określonych czynności przez ucznia
C.
Informacje wykorzystywane w kształceniu
D.
Osiągnięcia uczniw oczekiwane w wyniku realizacji programu kształcenia
E.
Zamierzone właściwości uczniw, to jest oczekiwane wyniki uczenia się
5.
Materiał kształcenia to :
A.
Opis osiągnięć uznanych za niezbędne na danym szczeblu kształcenia
B.
Opanowywanie określonych czynności przez ucznia
C.
Informacja wykorzystywana w kształceniu
D.
Osiągnięcia uczniw oczekiwane w wyniku realizacji programu kształcenia
E.
Zamierzone właściwości uczniw, to jest oczekiwane wyniki uczenia się
6. Treść kształcenia opisuje jedna z niżej podanych odpowiedzi. Ktra ?
A.
Układ odniesienia wynikw uczenia się przetworzony z postaci programowej na cele
B.
System nauczanych czynności, określonych pod względem celu, materiału i wymagań
programowych
C.
Układ odniesienia wyniku każdego ucznia w stosunku do wymagań programowych
D.
Zbir zadań przeznaczonych do rozwiązania w toku aktualizacji w czasie jednego zajęcia
edukacyjnego
E.
Zamierzone właściwości uczniw, to jest oczekiwane wyniki uczenia się
7. Taksonomia celw kształcenia to :
A.
Opis osiągnięć uznanych za niezbędne na danym szczeblu kształcenia
B.
Wykaz niezbędnych osiągnięć ucznia osiąganych w toku realizacji zajęć edukacyjnych
C.
Uporządkowana informacja rzeczowa wykorzystywana w kształceniu
D.
Zamierzone właściwości uczniw, to jest oczekiwane wyniki uczenia się
E.
Hierarchiczna klasyfikacja celw kształcenia
8.
Rozwiązanie
zadania krtkiej odpowiedzi (KO) wymaga wykonania jednej z podanych
niżej czynności. Ktrej ?
A.
Wstawienia brakującego w zdaniu słowa lub wyrażenia
B.
Podania odpowiedzi w formie pojedynczego słowa lub liczby
C.
Wskazania prawidłowej lub najlepszej odpowiedzi spośrd kilku odpowiedzi podanych
D.
Dokonania oceny prawdziwości podanego twierdzenia
E.
Udzielenia przez ucznia wyczerpującej odpowiedzi pisemnej
9. Trzon zadania jednoznacznie określa jedna z niżej podanych odpowiedzi. Ktra ?
A.
Objaśnia uczniom jak muszą postępować, aby prawidłowo rozwiązać dane zadanie
B.
Objaśnia, ktra odpowiedź jest prawidłowa lub najlepsza
C.
Objaśnia i wskazuje odpowiedź towarzyszącą odpowiedzi prawidłowej
D.
Objaśnia sytuację zadaniową i czynność, jaka ma być w niej wykonana
E.
Objaśnia informacje o celu zadania i wyniku zastosowania rozwiązania
10. Najwyższy poziom celw nauczania prezentują:
A.
Krtkoterminowe wyniki nauczania na danym szczeblu nauczania
B.
Cele operacyjne wyrażone w programach przez sformułowania bardzo szczegłowe
C.
Długoterminowe wyniki nauczania na danym szczeblu nauczania
D.
Cele szczegłowe wyrażone w kategoriach czynności ucznia
E.
Cele opisujące wyniki, do ktrych dąży każdy uczeń w procesie kształcenia
11. Sposb nauczania, ktry polega na dostarczeniu uczniom przez nauczyciela lub źrdła
drukowane gotowej wiedzy do zapamiętania oraz na przyswajaniu jej przez uczniw
nazywamy :
A.
nauczaniem całościowym
B.
nauczaniem podającym
C.
nauczaniem wielostronnym
D.
nauczaniem elementarnym
E.
nauczaniem problemowym
12. Udzielenie przez studenta odpowiedzi na pytanie á
Jak definiujemy ewaluację procesu
kształcenia ?Ñ
wymaga :
A.
Wyjaśnienia znaczenia treści wiadomości
B.
Zrozumienia wiadomości i jej wypowiedzenia
C.
Zidentyfikowania struktury wiedzy pojęciowej
D.
Odtworzenia z pamięci niezbędnej wiadomości
E.
Uczenia się wiadomości ze zrozumieniem
13. Modalna należy do wielkości pomiarowych :
A.
Z grupy miar rozrzutu wielkości pomiarowych
B.
Wskazujących na wynik środkowy w zbiorze wynikw pomiaru
C.
Rwnych średniej arytmetycznej w rozkładzie symetrycznym
D.
Określających rżnicę miedzy wynikiem pomiaru i wynikiem średnim
E.
Żadna z podanych powyżej odpowiedzi nie jest prawidłowa
14. Wskaźnik mocy rżnicującej rwny minus jeden ( -1) oznacza, że dane zadanie:
A.
Należy usunąć z banku zadań testowych
B.
Jest doskonałe pod względem rżnicowania osiągnięć
C.
Należy do zadań średniej trudności
D.
Podobnie rozwiązują je studenci w grupie grnej i dolnej
E.
Z powodzeniem można zastosować w teście rżnicującym
15. Ktry ze wskaźnikw NIE decyduje o pozostawieniu zadania w teście ?
A.
Wskaźnik trudności zadania
B.
Wskaźnik odchylenia standardowego
C.
Wskaźnik mocy rżnicującej zadania
D.
Wskaźnik prawidłowego funkcjonowania dystraktorw
E.
Wskaźnik, ktry obliczamy ze wzoru ( G +D )/N
G+D
16. Wskaźnik trudności zadania testowego :
A.
Służy do mierzenia łatwości lub trudności zadania
B.
Jest to wskaźnik pomagający nam dowiedzieć się, kim są najlepsi studenci
C.
Im wyższy jest ten wskaźnik, tym łatwiejsze jest zadanie
D.
Przyjmuje wartości od -1 do + 1
E.
Jest to łączna liczba studentw z grup ( grnej i dolnej) wynikw testowania
17. Dla danych testowych ( 12, 7, 3, 14, 1, 19 , 4 ) MEDIANA wynosi:
A.
19
B.
14
C.
12
D.
7
E.
1
18. Dla danych testowych 12, 7, 3, 14, 1, 19, 5, 14, 3, 12, 3, 6, 3, 1, 9 MODALNA wynosi
:
A.
1
B.
3
C.
5
D.
7
E.
9
19. Suma wartości liczbowych pewnej zmiennej podzielona przez ich liczbę to:
A.
Mediana
B.
Modalna
C.
Rozstęp
D.
Wariancja
E.
Średnia
20. Obliczając pierwiastek kwadratowy z wariancji otrzymujemy :
A.
Miarę rozrzutu stosowaną do opisu wynikw testowania
B.
Miarę tendencji centralnej stosowaną do opisu wynikw testowania
C.
Miarę typową dla określonego zbioru wynikw testowania
D.
Miarę modalną stosowaną do opisu wynikw testowania
E.
Miarę korelacji rozrzutu dwch zbiorw wynikw testowania
¨ Aleksander Sztejnberg & Jzef Hurek, 2002
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl