technik.architektury.krajobrazu 321[07] z4.01 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Beata Figarska-Wysocka
Organizowanie procesu inwestycji
321[07].Z4.01
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Małgorzata Kapusta
mgr inż. Sylwester Karbowiak
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż
. Beata Figarska-Wysocka
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z4.01,
"Organizowanie procesu inwestycji",
zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu
technik architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Przykładowe scenariusze zajęć
7
5. Ćwiczenia
11
5.1. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie budowy
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2. Organizacja terenu robót
14
5.2.1. Ćwiczenia
14
5.3. Zabezpieczanie elementów zieleni istniejącej na terenie budowy
16
5.3.1. Ćwiczenia
16
5.4. Roboty ziemne
18
5.4.1. Ćwiczenia
18
5.5. Metody zabezpieczania gruntu
20
5.5.1. Ćwiczenia
20
5.6. Zasady transportowania i składowania materiałów budowlanych oraz
przechowywania zieleni
22
5.6.1. Ćwiczenia
22
5.7. Dokumentacja robót
25
5.7.1. Ćwiczenia
25
5.8. Prowadzenie działalności gospodarczej związanej z architekturą krajobrazu
27
5.8.1. Ćwiczenia
27
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
29
7. Literatura
45
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela ,,Organizowanie procesu inwestycji”,
który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie
technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:

wymagania wstępne,

wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,

przykładowe scenariusze zajęć,

propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,

ewaluacja osiągnięć edukacyjnych,

wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami,
ze szczególnym uwzględnieniem:

pokazu z objaśnieniem,

tekstu przewodniego,

metody projektów,

ćwiczeń praktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy
od samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel może
posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym różnego
rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:

plany testów w formie tabelarycznej,

punktację zadań,

propozycję norm wymagań,

instrukcję dla nauczyciela,

instrukcję dla ucznia,

kartę odpowiedzi,

zestawy zadań testowych.
Jednostka modułowa ,,Organizowanie procesu inwestycji”, zawarta jest w module
,,Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni” 321[07].Z4 i zaznaczona na schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z4
Urządzanie i pielęgnacja
terenów zieleni
321[07].Z4.01
Organizowanie
procesu inwestycji
321[07].Z4.02
Wykonywanie i konserwacja
elementów architektury krajobrazu
321[07].Z4.03
Kosztorysowanie
robót
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl