technik.dentystyczny 322[09] o1.03 n, Szkoła i szkolenia, Technik Dentystyczny

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Agnieszka Miler
Rozpoznawanie
materiałów
stosowanych
w
technice
dentystycznej 322[09].O1.03
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji

PaŃstwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 Recenzenci:
dr hab. n. med. Maria Gołebiewska
dr n. med. Renata Wojnarowicz
Opracowanie redakcyjne:
mgr Agnieszka Miler
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sienna
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[09].O1.03
„Rozpoznawanie
materiałów
stosowanych
w
technice
dentystycznej”
zawartego
w modułowym programie nauczania dla zawodu technik dentystyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
5
2.
Wymagania wstĘpne
3.
Cele kształcenia
6
4.
Przykładowe scenariusze zajĘĆ
7
5.
Ćwiczenia
11
5.1
Masy wyciskowe
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2
12
Gipsy
5.2.1. Ćwiczenia
12
5.3
Materiały izolacyjne
14
5.3.1. Ćwiczenia
14
5.4
Woski
16
5.4.1. Ćwiczenia
16
5.5
17
Tworzywa akrylowe
5.5.1. Ćwiczenia
17
5.6
Materiały Ścierne i polernicze
5.5.6.
Ćwiczenia
18
18
5.7
Metale i ich stopy
5.5.7.
Ćwiczenia
19
19
5.8
20
Porcelana
5.5.8.
Ćwiczenia
20
21
21
5.9
Cementy dentystyczne i lakiery kryjĄce
5.5.9.
Ćwiczenia
6.
Ewaluacja osiĄgniĘĆ ucznia
22
7.
Literatura
38
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik dentystyczny.
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć juŜ ukształtowane,
aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,
-
cele
kształcenia,
wykaz
umiejętności,
jakie
uczeń
ukształtuje
podczas
pracy
z poradnikiem,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
przykładowe ćwiczenia ze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami nauczania-
uczenia oraz środkami dydaktycznymi,
-
ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzie pomiaru dydaktycznego,
-
literaturę uzupełniającą.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone róŜnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania.
Formy
organizacyjne
pracy
uczniów
mogą
być
zróŜnicowane,
począwszy
od
samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.
Jako pomoc w realizacji jednostki modułowej dla uczniów przeznaczony jest Poradnik
dla ucznia.
Nauczyciel powinien ukierunkować uczniów na właściwe korzystanie z poradnika
do nich adresowanego.
Materiał nauczania (w Poradniku dla ucznia) podzielony jest na rozdziały, które zawierają
podrozdziały. Podczas realizacji poszczególnych rozdziałów wskazanym jest zwrócenie
uwagi na następujące elementy:
-
materiał nauczania, który w miarę moŜliwości uczniowie powinni przeanalizować
samodzielnie,
-
pytania sprawdzające mające wykazać, na ile uczeń opanował materiał teoretyczny i czy
jest przygotowany do wykonania ćwiczeń (najkorzystniej będzie pracować nad
odpowiedzią na pytania w grupie – pomoŜe to uaktywnić wszystkich uczniów oraz
w trakcie dyskusji wyjaśnić wątpliwości),
-
ćwiczenia, odgrywające dominującą rolę w kształtowaniu umiejętności oraz opanowaniu
materiału,
-
sprawdzian postępów, stanowiący podsumowanie rozdziału (uczeń powinien
samodzielnie potwierdzić lub zaprzeczyć opanowanie określonego zakresu materiału),
-
testy z zakresu całej jednostki modułowej naleŜy wykorzystać do oceny uczniów,
a wyniki osiągnięte przez uczniów powinny stanowić podstawę do oceny pracy własnej
nauczyciela realizującego tę jednostkę modułową (naleŜy tak przeprowadzić proces
oceniania ucznia, aby umoŜliwić mu jak najpełniejsze wykazanie swoich umiejętności).
Metody polecane do stosowania podczas kształcenia modułowego to:
-
dyskusja dydaktyczna,
-
pokaz z objaśnieniem,
-
ćwiczenia praktyczne.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
322[09].O1
Podstawy zawodu
322[09].O1.01
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa
i higieny pracy, ochrony przeciwpoŜarowej
oraz ochrony środowiska
322[09].O1.02
Analizowanie budowy, fizjologii
i patofizjologii narządu Ŝucia
322[09].O1.03
Rozpoznawanie materiałów stosowanych
w technice dentystycznej
322[09].O1.04
Przestrzeganie przepisów prawa
i ekonomiki w ochronie zdrowia
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl