technik.rolnik 321[05] o2.01 n, kwalifikacjaR.3

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJJolanta Borczyńska-śbikowskaPrzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,ochrony przeciwpoŜarowej oraz ochronyśrodowiska321[05].O2.01Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:mgr inŜ. Janina Kłapmgr inŜ. Anna PietraszkoOpracowanie redakcyjne:mgr inŜ. Jolanta Borczyńska-śbikowskaKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktycznąprogramu jednostki modułowej 321[05].O2.01,„Przestrzeganieprzepisów bezpieczeństwa i higieny pracy”, ochrony przeciwpoŜarowejorazochronyśrodowiska,zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technikrolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1.2.3.4.5.WprowadzenieWymagania wstępneCele kształceniaPrzykładowe scenariusze zajęćĆwiczenia5.1. Prawna ochrona pracy5.1.1.Ćwiczenia5.2. Analiza i ocena zagroŜeń wśrodowiskupracy5.2.1.Ćwiczenia5.3. Choroby zawodowe iśrodkiochrony indywidualnej5.3.3.Ćwiczenia5.4. Ochrona przeciwpoŜarowa5.4.1.Ćwiczenia5.5. Wypadki i pierwsza pomoc5.5.1.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura356711111114141616181820202236„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniuzajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik.W poradniku zamieszczono:wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć juŜ ukształtowane,−aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy−z poradnikiem,przykładowe scenariusze zajęć,−przykładowećwiczeniaze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami nauczania–−–uczenia orazśrodkamidydaktycznymi,−ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzia pomiaru dydaktycznego,wykaz literatury.−Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone róŜnymi metodami zeszczególnym uwzględnieniem:−pokazu z objaśnieniem,−inscenizacji,−tekstu przewodniego,−ćwiczeńpraktycznych.Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróŜnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczycielmoŜe posłuŜyć się zamieszczonymi w rozdziale 6 zestawami zadań testowych.W tym rozdziale zamieszczono równieŜ:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”3321[05].O2Podstawy produkcji rolniczej321[05].O2.01Przestrzeganie przepisówbezpieczeństwa i higieny pracy,ochrony przeciwpoŜarowej orazochronyśrodowiska321[05].O2.02Charakteryzowanie grup i gatunkówroślin uprawnych oraz zwierzątgospodarskich321[05].O2.04Posługiwanie się dokumentacjątechniczno-technologiczną321[05].O2.03Kształtowanieśrodowiskauprawyroślin i chowu zwierzątgospodarskichSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl