technik.rolnik 321[05] o2.03 n, kwalifikacjaR.3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJJolanta Borczyńska-śbikowskaKształtowanieśrodowiskauprawy roślin i chowu zwierzątgospodarskich 321[05].O2.03Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:mgr inŜ. Janina Kłapmgr inŜ. Anna PietraszkoOpracowanie redakcyjne:mgr inŜ. Jolanta Borczyńska-śbikowskaKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktycznąprogramu jednostki modułowej 321[05].O2.03,„Kształtowanieśrodowiskauprawy roślini chowu zwierzątgospodarskich”, zawartegow modułowym programie nauczania dla zawodu technik rolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1.2.3.4.5.WprowadzenieWymagania wstępneCele kształceniaPrzykładowe scenariusze zajęćĆwiczenia5.1. Klimatyczne czynnikiśrodowiska5.1.1.Ćwiczenia5.2. Glebowe czynnikiśrodowiska5.2.1.Ćwiczenia5.3. Zoohigiena i dobrostan zwierząt4.3.3.Ćwiczenia5.4. Choroby zwierząt gospodarskich5.4.1.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura35671111111414171720202335„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniuzajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik.W poradniku zamieszczono:wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć juŜ ukształtowane,−aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,−cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracyz poradnikiem,przykładowe scenariusze zajęć,−przykładowećwiczeniaze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami nauczania–−–uczenia orazśrodkamidydaktycznymi,ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzia pomiaru dydaktycznego,−wykaz literatury.−Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone róŜnymi metodami zeszczególnym uwzględnieniem:−ćwiczeńpraktycznych,−pokazu z objaśnieniem,−miniprojektu,−dyskusji.Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróŜnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczycielmoŜe posłuŜyć się zamieszczonymi w rozdziale 6 zestawami zadań testowych.W tym rozdziale zamieszczono równieŜ:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”3321[05].O2Podstawy produkcji rolniczej321[05].O2.01Przestrzeganie przepisówbezpieczeństwa i higieny pracy,ochrony przeciwpoŜarowej orazochronyśrodowiska321[05].O2.02Charakteryzowanie grup i gatunkówroślin uprawnych oraz zwierzątgospodarskich321[05].O2.04Posługiwanie się dokumentacjątechniczno-technologiczną321[05].O2.03Kształtowanieśrodowiskauprawyroślin i chowu zwierzątgospodarskichSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]