technik.rolnik 321[05] z1.02 n, kwalifikacjaR.3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJAndrzej KulkaUŜytkowanie maszyn i urządzeń stosowanych w produkcjirolniczej 321[05].Z1.02Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:dr inŜ. Halina Garbowskamgr inŜ. Daniel GrzesiakOpracowanie redakcyjne:mgr inŜ. Andrzej KulkaKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktycznąprogramu jednostki modułowej 321[05].Z1.02,„UŜytkowanie maszyn i urządzeństosowanych w produkcji rolniczej”, zawartejw modułowym programie nauczania dla zawodu technik rolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1. Wprowadzenie2. Wymagania wstępne3. Cele kształcenia4. Przykładowe scenariusze zajęć5.Ćwiczenia5.1. Agregaty stosowane w rolnictwie5.1.1.Ćwiczenia5.2. Maszyny i urządzenia do produkcji roślinnej5.2.1.Ćwiczenia5.3. Maszyny i urządzenia do produkcji zwierzęcej5.3.1.Ćwiczenia5.4. Energia elektryczna, niekonwencjonalneźródłaenergii5.4.1.Ćwiczenia5.5. Eksploatacja sprzętu rolniczego5.5.1.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura356913131316162121232325252840„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniuzajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik, w jednostce modułowej321[05].Z1.02 „UŜytkowanie maszyn i urządzeń stosowanych w produkcji rolniczej”,zawartej w modułowym programie nauczania dla tego zawodu.W poradniku zamieszczono:– wymagania wstępne,− cele kształcenia,− przykładowe scenariusze zajęć,−ćwiczenia,− wskazówki do realizacjićwiczeń,− sposób wykonaniaćwiczenia,− metody nauczania,− wyposaŜenie stanowiska pracy,− ewaluacja osiągnięć ucznia,– wykaz literatury.Formy organizacyjne pracy uczniów powinny być zróŜnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej. W trakcie realizacji programu nauczanianaleŜy korzystać z róŜnychźródełinformacji, takich jak: podręczniki, poradniki, normy,katalogi, przepisy i regulaminy, instrukcje i inneźródłainformacji.Prowadzenie zajęć metodami aktywizującymi i praktycznymi wymaga od nauczycielaprzygotowania takich materiałów, jak:−instrukcje bezpieczeństwa i higieny pracy,−instrukcje stanowiskowe,−scenariusze projektów.WaŜnym elementem procesu dydaktycznego jest system sprawdzania i oceny osiągnięćszkolnych ucznia. W celu przeprowadzenia pomiaru dydaktycznego, nauczyciel moŜeposłuŜyć się zamieszczonym w rozdziale 6 przykładami róŜnych zadań testowych.W tym rozdziale zamieszczono równieŜ:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”3321[05].Z1Mechanizacjaw gospodarstwie rolnym321[05].Z1.01Obsługiwanie i prowadzenie ciągnikarolniczego321[05].Z1.02UŜytkowanie maszyn i urządzeństosowanych w produkcji rolniczej321[05].Z1.03Gospodarowanie sprzętem rolniczymSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]