tabele e17, AuTO MoTO, Audi A6 diagnostyka skrzyni

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tabela pomiarów
Strona 1 z 12
Tabela pomiarów
Grupa wskaza
ı
001
Pola wskaza
ı
Obja
Ļ
nienia
1
… /min
Liczba obrotów silnika w trybie jazdy. Do odczytania wartoĻci w czasie jazdy
potrzebny jest 2. mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
JeĻli nie jest pokazywana Ňadna wartoĻę lub wartoĻę jest niewiarygodna:
– UsunĢę usterkħ w taki sposób, jak usterkħ 00529 / P0727
ŗ OdnoĻnik
lub
17968 / P1560
ŗ OdnoĻnik
2
Liczba obrotów wejĻciowych skrzyni biegów w trybie pracy (z czujnika liczby
obrotów wejĻciowych skrzyni biegów -G182-). Do odczytania wartoĻci potrzebny
jest 2. mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
. Wskazanie powinno siħ
zmieniaę odpowiednio do liczby obrotów silnika w polu wskazaı 1, tzn. przy
wzrastajĢcej lub malejĢcej liczbie obrotów silnika powinna takŇe wzrastaę lub
maleę liczba obrotów wejĻciowych skrzyni biegów
– Proces przełĢczania musi byę zakoıczony, samochód nie toczy siħ w dół i po
przyspieszeniu nie znajduje siħ w trybie hamowania silnikiem
0 … 10/min
Przy włĢczonym biegu „R“
Przy włĢczonym biegu „1m“
0 … 10/min
Przy włĢczonym biegu „1“ podczas napħdzania silnikiem
0 … 10/min
Przy włĢczonym biegu „1“ podczas hamowania silnikiem
0 … 300/min
Przy włĢczonym biegu „2“
0 … 4000/min
0 … 8200/min
Przy włĢczonym biegu „3“
0 … 8200/min
Przy włĢczonym biegu „4“
0 … 8200/min
Przy włĢczonym biegu „5“
JeĻli nie jest pokazywana Ňadna wartoĻę lub wartoĻę jest niewiarygodna:
– UsunĢę usterkħ w taki sposób jak usterkħ 17100 / P0716
ŗ OdnoĻnik
,
17101 / P0717
– Sprawdzię wartoĻci w bloku wartoĻci mierzonych 007
ŗ OdnoĻnik
i
stwierdzię w trybie jazdy, które elementy przełĢczajĢce sĢ uszkodzone lub
nieuaktywnione
3
Liczba obrotów wyjĻciowych skrzyni biegów podczas jazdy (z czujnika liczby
obrotów skrzyni biegów -G38-/czujnika liczby obrotów wyjĻciowych skrzyni
biegów -G195-). Do odczytania wartoĻci w czasie jazdy potrzebny jest 2.
mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
– Proces przełĢczania musi byę zakoıczony, samochód nie toczy siħ w dół i po
przyspieszeniu nie znajduje siħ w trybie hamowania silnikiem
0 … 2000/min
Przy włĢczonym biegu „R“
0 … 1200/min
Przy włĢczonym biegu „1“, „1m“
0 … 4000/min
Przy włĢczonym biegu „2“
0 … 5800/min
Przy włĢczonym biegu „3“
0 … 8200/min
Przy włĢczonym biegu „4“
0 … 8200/min
Przy włĢczonym biegu „5“
JeĻli nie jest pokazywana Ňadna wartoĻę lub wartoĻę jest niewiarygodna:
– UsunĢę usterkħ w taki sposób jak usterkħ 00297 / P0722
ŗ OdnoĻnik
,
17105 / P0721
ŗ OdnoĻnik
, 17106 / P0722
– Sprawdzię wartoĻci w bloku wartoĻci mierzonych 007
ŗ OdnoĻnik
i
stwierdzię w trybie jazdy, które elementy przełĢczajĢce sĢ uszkodzone lub
vw-wi://rl/A.pl-PL.A04.5607.89.wi::23249632.xml?xsl=3
2008-01-01
Tabela pomiarów
Strona 2 z 12
nieuaktywnione
4
WłĢczony bieg w skrzyni biegów w trakcie jazdy. Do odczytania wartoĻci w
czasie jazdy potrzebny jest 2. mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
1 … 5
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „N“
Komputer sterujĢcy automatycznej skrzyni biegów -J217- wyposaŇony jest w
automatyczne dobieranie biegów. Wskazany zostaje bieg do jazdy do przodu,
który zostałby włĢczony przez komputer sterujĢcy w przypadku zmiany zakresu
jazdy w połoŇenie dŅwigni przełĢczania zakresów „D“
R
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „R“
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „D“
1 2 3 4 5
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „4“
1 2 3 4
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „3“
1 2 3
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „2“
1m 2
Uszkodzone zawory elektromagnetyczne lub inne usterki mogĢ uniemoŇliwię
włĢczenie okreĻlonego biegu.
JeĻli nie pojawia siħ wskazanie jak opisano:
– Sprawdzię wartoĻci dla zaworów elektromagnetycznych w bloku wartoĻci
mierzonych 005
ŗ OdnoĻnik
, 006
ŗ OdnoĻnik
i 007
ŗ OdnoĻnik
– Sprawdzię wartoĻci dla połoŇenia dŅwigni przełĢczania zakresów w bloku
wartoĻci mierzonych 004
ŗ OdnoĻnik
Grupa wskaza
ı
002
Pola wskaza
ı
Obja
Ļ
nienia
1
Aktualny program przełĢczania w normalnym trybie jazdy – okreĻlany jest przez
styl jazdy i warunki na drodze (przyspieszenie, poruszanie pedału
przyspieszenia, prħdkoĻę i obciĢŇenie). Do odczytania wartoĻci w czasie jazdy
potrzebny jest 2. mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
0 … 240
Liczba znamionowa dynamiki dynamicznego programu przełĢczania
min. 0 (bardzo ekonomiczne)
maks. 240 (bardzo sportowo)
JeĻli po uruchomieniu zimnego silnika program jazdy z rozgrzanym silnikiem nie
zostaje uaktywniony:
– Sprawdzię diagnozħ OBD w bloku wartoĻci mierzonych 004
ŗ OdnoĻnik
-
tylko samochody z magistralĢ CAN
241
242
Aktywowana regulacja poĻlizgu napħdu
243
Aktywowane rozpoznanie trybu Tiptronic
JeĻli rozpoznanie trybu Tiptronic przy odpowiednim połoŇeniu dŅwigni
przełĢczania zakresów nie jest uaktywnione:
– UsunĢę usterkħ w taki sposób jak usterkħ 18141 / P1733
ŗ OdnoĻnik
,
18147 / P1739, 18152 / P1744
244
Tylko dla USA
Charakterystyka GRA (układ utrzymania prħdkoĻci)
Nie trzeba braę pod uwagħ
2
… %
WartoĻę z przepustnicy lub połoŇenie pedału przyspieszenia podczas postoju,
silnik wyłĢczony – podczas wciskania pedału przyspieszenia na biegu jałowym
do koıca wartoĻę wyraŇona w % stale wzrasta
WartoĻę wymagana w przypadku pedału przyspieszenia w połoŇeniu biegu
jałowego: 0 … 1 %
vw-wi://rl/A.pl-PL.A04.5607.89.wi::23249632.xml?xsl=3
2008-01-01
  Tabela pomiarów
Strona 3 z 12
WartoĻę wymagana w przypadku pedału przyspieszenia w połoŇeniu
maksymalnego przyspieszenia: 99 … 100 %
JeŇeli wskazanie nie przebiega w wyŇej opisany sposób:
– UsunĢę usterkħ w taki sposób jak usterkħ 00518 / P0121
ŗ OdnoĻnik
i
18269 / P1861
ŗ OdnoĻnik
3
… /min
Liczba obrotów wyjĻciowych skrzyni biegów
ŗ OdnoĻnik
, blok wartoĻci
mierzonych 001, pole wskazaı 3
4

WłĢczony bieg w skrzyni biegów
ŗ OdnoĻnik
, blok wartoĻci mierzonych 001,
pole wskazaı 4
Grupa wskaza
ı
003
Pola wskaza
ı
Obja
Ļ
nienia
1

PrzełĢcznik Ļwiateł hamowania -F- podczas postoju
– NacisnĢę pedał hamulca
WartoĻę wymagana: „Hamulec“
– PuĻcię pedał hamulca
WartoĻę wymagana: brak wskazania
JeŇeli wskazanie nie przebiega w wyŇej opisany sposób:
– usunĢę usterkħ w taki sposób jak usterkħ 00526 / P0703
ŗ OdnoĻnik
lub
17087 / P0703
ŗ OdnoĻnik
2

Elektromagnes blokady dŅwigni przełĢczania zakresów -N110- podczas postoju
– NacisnĢę pedał hamulca
– Ustawię dŅwigniħ przełĢczania zakresów w połoŇeniu „P“ lub „N“
WartoĻę wymagana: „PN nieaktywny“
– PuĻcię pedał hamulca
WartoĻę wymagana: „PN aktywny“
JeŇeli wskazanie nie przebiega w wyŇej opisany sposób:
– Przeprowadzię sprawdzanie elektryczne, etap sprawdzania nr 2
ŗ OdnoĻnik
i nr 17
ŗ OdnoĻnik
3 … km/h PrħdkoĻę podczas jazdy. Do odczytania wartoĻci potrzebny jest 2. mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
. Wskazanie prħdkoĻciomierza i wartoĻci
na wyĻwietlaczu -VAS 5051 A- mogĢ siħ nieznacznie od siebie róŇnię
JeĻli nie jest wskazana Ňadna wartoĻę:
– sprawdzię czujnik prħdkoĻciomierza -G22-
4 … V Zasilanie napiħciowe zacisk 15 podczas postoju
Co najmniej 10,0 V
maks. 16,0 V
JeĻli wskazywana jest inna wartoĻę:
– Przeprowadzię sprawdzanie elektryczne, etap sprawdzania nr 1
ŗ OdnoĻnik
Pole wskaza
ı
1 i 2 grupy wskaza
ı
004
Pola wskaza
ı
Obja
Ļ
nienia
1
… °C
Temperatura płynu ATF na postoju, przy pracujĢcym silniku, z czujnika
temperatury oleju przekładniowego -G93- (ATF)
vw-wi://rl/A.pl-PL.A04.5607.89.wi::23249632.xml?xsl=3
2008-01-01
 Tabela pomiarów
Strona 4 z 12
JeĻli wskazywany jest niewiarygodny sygnał (np. wskazanie –50 °C wskazuje na
zwarcie z masĢ, wskazanie 180 °C wskazuje na zwarcie z potencjałem plus lub
przerwħ):
– Przeprowadzię sprawdzanie elektryczne, etap sprawdzania nr 21
ŗ OdnoĻnik
2
PołoŇenie dŅwigni przełĢczania zakresów (przełĢcznika wielofunkcyjnego -F125-
) na postoju
P
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „P“
R
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „R“
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „N“
N
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „D“
D
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „4“
4
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „3“
3
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „2“
2
Z1
ŗ Przypis
DŅwignia przełĢczania zakresów pomiħdzy połoŇeniem „P“ i „R“ albo
pomiħdzy połoŇeniem „R“ i „D“
DŅwignia przełĢczania zakresów pomiħdzy połoŇeniem „N“ i „D“
Z2
ŗ Przypis
Z3
ŗ Przypis
DŅwignia przełĢczania zakresów miħdzy połoŇeniem „D“ i „4“
Z4
ŗ Przypis
DŅwignia przełĢczania zakresów pomiħdzy połoŇeniem „4“ i „3“ lub pomiħdzy
połoŇeniem „3“ i „2“
JeŇeli wskazanie nie przebiega w wyŇej opisany sposób:
– sprawdzię przełĢcznik wielofunkcyjny -F125- w polu wskazaı 3
– Przeprowadzię sprawdzanie elektryczne, etap sprawdzania nr 7
ŗ OdnoĻnik
i nr 8
ŗ OdnoĻnik
– W razie potrzeby ustawię ciħgno dŅwigni przełĢczania zakresów
ŗ Gr.napraw37
1)
Wskazanie połoŇeı poĻrednich uzaleŇnione jest od konstrukcji. JeĻli dŅwignia przełĢczania zakresów zostaje przełĢczona w jedno z
podanych połoŇeı poĻrednich, na wyĻwietlaczu -VAS 5051 A- pojawia siħ „Z1“, „Z2“, „Z3“ lub „Z4“. We wskazaniu w zestawie
wskaŅników nie moŇe byę w tym czasie pokazany Ňaden wybrany bieg, tzn. wskazane jest tylko „PRND432“ bez podĻwietlenia
jakiegokolwiek biegu.
Wskazówka
Sygnały wej
Ļ
ciowe przeł
Ģ
cznika wielofunkcyjnego -F125- mog
Ģ
zosta
ę
sprawdzone w komputerze steruj
Ģ
cym
automatycznej skrzyni biegów -J217-.
Pole wskaza
ı
3: (od
lewej do prawej
strony)
L 1
L 2
L 3
L 4
Przewód łĢczĢcy
prowadzĢcy do -J217-
, styk
36
8
37
9
Pole wskaza
ı
3 grupy wskaza
ı
004
Wskazanie
Obja
Ļ
nienia
1
2
3
4
L1
L2
L3
L4
PrzełĢcznik wielofunkcyjny -F125- na postoju
vw-wi://rl/A.pl-PL.A04.5607.89.wi::23249632.xml?xsl=3
2008-01-01
 Tabela pomiarów
Strona 5 z 12
1
0
0
0
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „P“
0
1
0
0
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „R“
1
1
1
0
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „N“
1
0
1
1
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „D“
0
1
1
1
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „4“
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „3“
0
0
0
1
W połoŇeniu dŅwigni przełĢczania zakresów „2“
0
0
1
0
DŅwignia przełĢczania zakresów pomiħdzy połoŇeniem „P“ i „R“ albo
pomiħdzy połoŇeniem „R“ i „D“
1
1
0
0
1
0
1
0
DŅwignia przełĢczania zakresów pomiħdzy połoŇeniem „N“ i „D“
DŅwignia przełĢczania zakresów miħdzy połoŇeniem „D“ i „4“
1
1
1
1
DŅwignia przełĢczania zakresów miħdzy połoŇeniem „4“ i „3“ lub miħdzy
połoŇeniem „3“ i „2“
0
0
1
1
JeŇeli wskazanie nie przebiega w wyŇej opisany sposób:
– Sprawdzię złĢcze wielowtykowe pod wzglħdem korozji stykowej i
przedostawania siħ wody
– Sprawdzię prowadzenie przewodów i złĢcze wtykowe wg schematu
elektrycznego
– Przeprowadzię sprawdzanie elektryczne, etap sprawdzania nr 7
ŗ OdnoĻnik
i
nr 8
ŗ OdnoĻnik
– W razie potrzeby ustawię ciħgno dŅwigni przełĢczania zakresów
ŗ Gr.napraw37
Pole wskaza
ı
4 grupy wskaza
ı
004 (samochody z magistral
Ģ
CAN
ŗ
Przypis
)
Pole wskaza
ı
4
Obja
Ļ
nienia
1
2
3
4
Informacje diagnozy On-Board w trybie jazdy. Do odczytania wartoĻci w czasie
jazdy potrzebny jest 2. mechanik
ŗ Rozdział „Zasady bezpieczeıstwa“
X
„0“ = wyłĢczone wskazanie zakłócenia
„1“ = włĢczone wskazanie zakłócenia
X
„0“ = przebieg niezakoıczony
„1“ = przebieg zakoıczony
X
„0“ = praca rozgrzanej skrzyni biegów niezakoıczona
„1“ = praca rozgrzanej skrzyni biegów zakoıczona
„0“ = uruchomienie silnika nierozpoznane
„1“ = uruchomienie silnika rozpoznane
X
2)
Samochody z magistralĢ CAN
ŗ Gr.napraw00
Pole wskaza
ı
4 grupy wskaza
ı
004 (samochody bez magistrali CAN
ŗ
Przypis
)
Pole wskaza
ı
Obja
Ļ
nienia
4

Zadziałanie silnika / zmniejszenie kĢta wyprzedzenia zapłonu podczas procesu
przełĢczania. W zaleŇnoĻci od sytuacji podczas jazdy silnik moŇe zostaę
uaktywniony tylko na bardzo krótko, tzn. wzglħdnie powolna transmisja danych
do -VAS 5051 A- moŇe nie pokazaę tego krótkiego zadziałania silnika w
vw-wi://rl/A.pl-PL.A04.5607.89.wi::23249632.xml?xsl=3
2008-01-01
   [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl