tester co2, MOTORYZACJA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Tester do wykrywania
nieszczelności – CO
2
Łatwy i szybki sposób użycia.
Korzyści:

Pasuje do wszystkich powszechnie
używanych otworów wlewowych
chłodnic oraz zbiorników
wyrównawczych.

Nie tracimy czasu na długotrwały
montaż urządzeń.

Skuteczna ocena stanu silnika w
ciągu kilku minut bez demontażu
części.

Idealny przy pracach kontrolnych
(produkcja, remonty kapitalne
silników oraz naprawy w stacjach
obsługi pojazdów).

Idealny do kontroli stanu
technicznego silnika w komisach
samochodów używanych.
Opis art.
Art. nr
Pak./szt.
CO
2
– tester
Zestaw
A0893 964 101
1
Niewielkie nieszczelności , to znaczy
takie które można wykryć tylko przy
wysokim ciśnieniu spalania (ponad 30
bar) oraz wysokim obciążeniu, można
wykryć z dużą skutecznością.
CO
2
– płyn
reakcyjny 500 ml
A0893 202
1
Narzędzie do kontroli szczelności
w celu wczesnego wykrycia
nieszczelności mogących powstać
między komorą spalania, układem
chłodzenia.
Obszary zastosowania:

W przypadku przegrzewania się
silnika.

Gdy zachodzi podejrzenie
nieszczelności, kiedy TEST
CIŚNIENIOWY nie daje prawidłowych
wyników (różnica pomiędzy cylindrami
wynosi około 1 At.).

Gdy zachodzi podejrzenie pęknięcia,
zarysowania głowicy cylindrów, bloku
silnika lub uszkodzenia uszczelki pod
głowicą.
Korzyści:

Niektóre nieszczelności
uwidaczniają się tylko czasami
przy mocno rozgrzanym silniku,
później nie da się ich wykryć.

Optymalne uzupełnienie TESTU
CIŚNIENIOWEGO (już przy
różnicy ciśnień pomiędzy
cylindrami 1 Atm.).
Sposób użycia:
Tester do wykrywania nieszczelności
wprowadzić do otworu wlewowego
w chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego,
poprzez naciskanie gruszki zasysającej
zasysamy powietrze z poduszki powietrznej
znajdującej się nad powierzchnią płynu
chłodzącego celem zbadania go na
podwyższoną zawartość CO
2
(gazy
spalinowe) – patrz lewy obrazek u góry
W środkowej komorze testera do
wykrywania nieszczelności znajduje się płyn
reakcyjny w kolorze niebieskim. Jego
odbarwienie na kolor “zielony” w kierunku
“żółtego” wskazuje na występowanie
nieszczelności pomiędzy komorą spalania
a układem chłodzenia – patrz prawy
obrazek u góry.
Prawidłowy pomiar testerem do wykrywania
nieszczelności może być wykonany na
gorącym silniku (przy kontroli jakości –
produkcja również na zimnym silniku).
Stosowany płyn reakcyjny nie jest
niebezpieczny, nie zawiera kwasów,
jest nie palny.
Informacja ogólna:

Ważne: podczas używania testera do
wykrywania nieszczelności CO
2
,
należy zwracać uwagę na to, aby nie
był zasysany płyn chłodzący

Silnik Diesla pracujący pod niewielkim
obciążeniem (wolne obroty) pracuje z
wysokim nadmiarem powietrza, przez
co gazy spalinowe zawierają w dużej
części nie zużyte powietrze. Dlatego
przed użyciem testera CO
2
należy
silnik rozgrzać poprzez wielokrotne
krótkie zwiększenie prędkości
obrotowej pod zmiennym obciążeniem
lub przeprowadzić próbną jazdę.
Korzyści:

Bezproblemowy w użyciu.

Przyjazny dla środowiska.
Po każdym użyciu testera płyn reakcyjny
powinien być wymieniony.
Uwaga:
Szczegółowe informacje znajdują się
w instrukcji obsługi.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl