tdm-wycieczka-lo-projekt(1), 4 najlepsze z chomika misdescargas

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->„Góry uczą pokory” czyli szlakiemzakopiańskich ścieżekPrzygotowały:Małgorzata KlimowskaKatarzyna KosteckaJoanna MajchrzakProjekt wycieczki szkolnej zrealizowany w ramach przedmiotu Turystyka dzieci i młodzieżyAWF Kraków, Hotelarstwo III rok zaoczne,1Spis treści1.2.3.4.5.6.7.8.9.Plan przygotowania wycieczki 10-12. czerwca 2013 r. ............................................................. 3Regulamin uczestnika wycieczki ................................................................................................ 4Harmonogram wycieczki .............................................................................................................. 8Rozliczenie finansowe................................................................................................................... 9Karta wycieczki ............................................................................................................................. 10Lista uczestników ......................................................................................................................... 12Oświadczenie opiekunów .......................................................................................................... 13Oświadczenie rodziców ucznia ................................................................................................. 15Umowa przewozu osób ............................................................................................................... 1612. Rejestr wypadków ........................................................................................................................ 2013. Część merytoryczna wycieczki................................................................................................... 2114. Program szczegółowy wycieczki ............................................................................................... 2315. Załączniki....................................................................................................................................... 25Miejsce zakwaterowania: Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Zakopanem ................................... 28Willa Koliba ....................................................................................................................................... 29Muzeum Tatrzaoskie ........................................................................................................................ 30Restauracja Staro Izba ...................................................................................................................... 31GuGu Park Linowy ............................................................................................................................ 31Gubałówka........................................................................................................................................ 32Dolina Gąsienicowa .......................................................................................................................... 33Czarny Staw Gąsienicowy ................................................................................................................. 34Murowaniec ..................................................................................................................................... 35Kasprowy Wierch.............................................................................................................................. 36Wielka Krokiew ................................................................................................................................. 37Załącznik 3. Program kulturalny ........................................................................................................... 38Konkurs fotograficzny....................................................................................................................... 38Załącznik 4. Program sportowo – rekreacyjny ..................................................................................... 38Park linowy: ...................................................................................................................................... 38Załącznik 5. Quiz wiedzy o Tatrach ....................................................................................................... 39Załącznik 6. Przyśpiewki góralskie ........................................................................................................ 41Załącznik 7. Kosztorys ........................................................................................................................... 4321. Plan przygotowania wycieczki 10-12. czerwca 2013 r.PrzygotowanietreścipoznawczychPlanowanie pracyturystyczno-poznawczej orazustalenie obsadykierownictwawycieczkiLp.PrzygotowanieorganizacyjnePrzygotowaniefinansoweTerminrealizacji1.Ustalenie celów wycieczki,programu oraz wybóropiekunówUstalenie kosztorysu iskładekubezpieczeniowych nakażdego uczniaStyczeń2.Nabór uczestnikówRozmowa z rodzicami wsprawie chętnych, zapisyzainteresowanych uczniówUstalenie ceny zaosobę oraz rozmiarówzaliczkiLuty3.Opracowanie trasy iprogramowaniewycieczkiPoszukiwanie informacji natemat trasy, miejsc na trasie.Ustalenie minutowegoprogramu wycieczki (w tymkulturalno, sportowo,rekreacyjny)Zamówienie noclegu, biletów,wyżywienia, autokaruOmówienie programuwycieczki. Rozmowa zrodzicami.Wpłata zaliczki przezrodzicówMarzec4.Planowanie izamawianie usługWpłata zaliczki przezorganizatorówKwiecień5.Praceprzygotowawcze zuczniami orazsporządzeniedokumentacjiwycieczkiPotwierdzenie rezerwacjiwycieczki, wyżywienia orazzebranie wszystkichniezbędnych dokumentów (wtym m. in. harmonogramu, listyuczestników, karty wycieczki,pisemnej zgody rodziców)Sporządzenie listy uczestników.Ustalenie godzin wyjazdu orazprzyjazdu.-MajPrzygotowanieekwipunkuSpotkanie informacyjne zrodzicami. Przekazanieinformacji co do niezbędnegowyposażenia każdego dziecka.Rozliczenie wycieczkiwspólnie z radąrodzicówCzerwiec32. Regulamin uczestnika wycieczki§1Zasady ogólneZachowanie człowieka w miejscach publicznych daje świadectwo o jego kulturze, może miećrównież wpływ na bezpieczeństwo wielu osób.Dlatego każdy uczestnik wycieczki zobowiązany jest:1. Zachowywać się w sposób zdyscyplinowany i kulturalny.2. Stosować się do poleceń, zakazów i nakazów wydawanych przez opiekunów lub przewodników.3. Nie oddalać się od grupy bez wyraźnego zezwolenia opiekuna.4. Przestrzegać przepisów ruchu drogowego i zachowywać ostrożność na ulicach i w innych miejscach,w których może grozić jakiekolwiek niebezpieczeństwo.5. Kulturalnie odnosić się do opiekunów, kolegów i innych osób.6. Traktować z należytym respektem obiekty zabytkowe i eksponaty muzealne.7. Nie śmiecić, nie niszczyć zieleni, nie płoszyć zwierząt.8. W miejscach noclegowych postępować zgodnie z obowiązującym tam regulaminem.9. Przestrzegać godzin ciszy nocnej.10. Dbać o czystość, ład i porządek w miejscach, w których się przebywa.11. Bezwzględnie przestrzegać zakazu palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania narkotyków orazinnych środków odurzających.Wobec uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu i zasad przepisów bezpieczeństwa, będąwyciągnięte konsekwencje zgodnie z kryteriami ocen z zachowania zawartych w wewnątrzszkolnymsystemie oceniania. W przypadku naruszenia przez ucznia punktu 11, zawiadamia się jego rodziców(prawnych opiekunów) oraz dyrektora szkoły. Rodzice (prawni opiekunowie) zobowiązani są donatychmiastowego odebrania dziecka z wycieczki.§2Obowiązki kierownika wycieczki1. Opracowanie programu i harmonogramu wycieczki.2. Terminowe przygotowanie i przedstawienie do zatwierdzenia dokumentacji wycieczki oraz jejterminowe rozliczenie.3. Zapoznanie z regulaminem wycieczki oraz z zasadami bezpieczeństwa wszystkich jej uczniów.4. Zapewnienie warunków do realizacji programu wycieczki oraz sprawowania nadzoru w tymzakresie.5. Określenie zadań dla opiekunów w zakresie realizacji programu oraz zapewnienie opieki ibezpieczeństwa uczestnikom wycieczki.6. Nadzorowanie, zaopatrzenie uczestników w sprawny sprzęt i ekwipunek oraz apteczkę pierwszejpomocy.7. Organizowanie transportu, wyżywienia i noclegów dla uczestników wycieczki.8. Dokonywanie podziału zadań wśród uczestników.9. Dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki.410. Dokonywanie podsumowania, oceny i rozliczenia finansowego wycieczki po jej zakończeniu.11. Dowody finansowe będące podstawą rozliczenia wycieczki (rachunki, paragony, oświadczenia itp.)są przechowywane przez kierownika wycieczki do końca roku szkolnego.§3Obowiązki opiekuna1. Sprawowanie opieki nad powierzonymi uczniami.2. Współdziałanie z kierownikiem w zakresie realizacji programu i harmonogramu wycieczki.3. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu przez uczniów, ze szczególnymuwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.4. Nadzorowanie wykonywania zadań przydzielonych uczniom.5. Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika.§2Regulamin wycieczki górskiejOrganizacja wycieczek górskich dla młodzieży szkolnej powinna spełniać następujące warunki:a) młodzież należy stopniowo wprowadzać w coraz wyższe rejony górskie i na trasy o wyższej skalitrudności,b) prowadząc młodzież w góry uwzględniamy normy wynikające z przesłanek fizjologicznych,dotyczących dystansu, czasu marszu i obciążenia młodych turystów.1. W czasie trwania wycieczki wszyscy uczestnicy podporządkowują się poleceniom prowadzącego.2. Poruszamy się według ustalonego porządku:- przewodnik idzie pierwszy, nikt nie może go wyprzedzać, on dyktuje tempo marszu,- uczestnicy idą „gęsiego” w odstępach 1,5 do 2 metrów lub gdy teren na to pozwala, w luźnym szykupo kilka osób obok siebie,- grupa nie powinna rozciągać się na długiej przestrzeni,- grupę zamyka opiekun grupy-za tą osobą nikt nie może zostać.3. Na zboczach stromych, oślizłych najsprawniejsi turyści znajdują się na początku i na końcu grupy,pomagając mniej sprawnym.4. Przy długich i stromych podejściach idziemy wolno, lecz równomiernie, rzadko odpoczywając.5. Przy podchodzeniu pod górę nie należy rozmawiać, utrudnia to rytmiczne oddychanie i sprawiadodatkowy wysiłek.6. Przy schodzeniu w dół po stromych zboczach i w terenie skalnym należy zwracać uwagę nakażdorazowe ustawianie stopy- nie wolno zbiegać w dół.7. Na trasie odpoczywamy co godzinę, czas trwania wypoczynku wynosi 15 minut (zdejmujemy w tymczasie plecaki, siadamy jeśli chcemy, ale nie bezpośrednio na ziemi lub kamieniach, w czasie upałuchronimy się przed promieniami słonecznymi). W razie potrzeby przerwy robimy częściej.8. Główny odpoczynek może trwać 1,5-2 godzin i powinien być połączony z posiłkiem.9. Zbyt częste picie nie jest wskazane. Pragnienie zaspakajamy przede wszystkim w czasie posiłków,przed wyruszeniem w trasę i po jej zakończeniu.10. W sytuacjach trudnych nie wzniecamy paniki, rygorystycznie podporządkowujemy się poleceniomprowadzącego wycieczkę:5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl