technik.architektury.krajobrazu 321[07] z1.02 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Małgorzata Kapusta
Stosowanie technik plastycznych w projektowaniu
architektury krajobrazu 321[07].Z1.02
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż
. Beata Figarska-Wysocka
mgr inż. Bogusław Staniszewski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Małgorzata Kapusta
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z1.02,
"Stosowanie technik plastycznych w projektowaniu architektury krajobrazu", zawartego
w modułowym programie nauczania dla zawodu technik architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Przykładowe scenariusze zająć
7
5. Ćwiczenia
11
5.1. Podstawy rysunku odręcznego
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2. Zasady perspektywy
13
5.2.1. Ćwiczenia
13
5.3. Szkice i studia rysunkowe
16
5.3.1. Ćwiczenia
16
5.4. Zasady kompozycji w rysunku odręcznym
19
5.4.1. Ćwiczenia
19
5.5. Podstawowe techniki rysunkowe
22
5.5.1. Ćwiczenia
22
5.6. Techniki barwne
25
5.7. Rysunek z natury i w plenerze
25
5.7.1. Ćwiczenia
28
5.8. Makiety i modele
30
5.8.1. Ćwiczenia
30
5.9. Grafika komputerowa
32
5.9.1. Ćwiczenia
32
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
34
7. Literatura
48
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
5.6.1. Ćwiczenia
28
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela „Stosowanie technik plastycznych
w projektowaniu architektury krajobrazu”, który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć
dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne,
-
wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,
-
ewaluacja osiągnięć edukacyjnych,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki,
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami
ze szczególnym uwzględnieniem:
-
pokazu z objaśnieniem,
-
tekstu przewodniego,
-
metody projektów,
-
ćwiczeń praktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy
od samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia nauczyciel może
posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym różnego
rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:
-
plan testu w formie tabelarycznej,
-
punktacje zadań,
-
propozycje norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestaw zadań testowych.
Jednostka modułowa: Stosowanie technik plastycznych w projektowaniu architektury
krajobrazu zawarta jest w module „Podstawy projektowania architektury krajobrazu”
321[07].Z1.02 i zaznaczona w schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z1
Podstawy projektowania
architektury krajobrazu
321[07].Z1.01
Kształtowanie
architektury krajobrazu
321[07].Z1.02
Stosowanie technik plastycznych
w projektowaniu architektury
krajobrazu
321[07].Z1.03
Sporządzanie dokumentacji
inwentaryzacyjnej terenu
321[07].Z1.04
Wykonywanie projektów
architektury krajobrazu
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl