technik.architektury.krajobrazu 321[07] z1.03 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Beata Figarska-Wysocka
Sporządzanie dokumentacji inwentaryzacyjnej terenu
321[07].Z1.03
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Małgorzata Kapusta
mgr inż. Sylwester Karbowiak
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż
. Beata Figarska-Wysocka
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z1.03,
"Sporządzanie dokumentacji inwentaryzacyjnej terenu",
zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu technik architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Przykładowe scenariusze zajęć
7
5. Ćwiczenia
11
5.1. Mapy geodezyjne
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2. Pomiary i obliczenia geodezyjne
13
5.2.1. Ćwiczenia
13
5.3. Inwentaryzacja terenu
15
5.3.1. Ćwiczenia
15
5.4. Inwentaryzacja elementów architektury krajobrazu
17
5.4.1. Ćwiczenia
17
5.5. Inwentaryzacja zieleni oraz inwentaryzacja i monitoring zadrzewień
19
5.5.1. Ćwiczenia
19
5.6. Analiza terenu
22
5.6.1. Ćwiczenia
22
5.7. Zasady sporządzania rysunków inwentaryzacyjnych
24
5.7.1. Ćwiczenia
24
5.8. Dokumentacja inwentaryzacyjna oraz programy komputerowe
do wykonywania rysunków inwentaryzacyjnych
26
5.8.1. Ćwiczenia
26
5.9. Bezpieczeństwo i higiena pracy związane z inwentaryzacją w terenie
30
5.9.1. Ćwiczenia
30
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
32
7. Literatura
48
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela „Sporządzanie dokumentacji
inwentaryzacyjnej terenu”, który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych
w szkole kształcącej w zawodzie technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne,
-
wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,
-
ewaluację osiągnięć edukacyjnych,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki,
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem:
-
pokazu z objaśnieniem,
-
tekstu przewodniego,
-
metody projektów,
-
ćwiczeń praktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel może
posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym różnego
rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:
-
plan testu w formie tabelarycznej,
-
punktację zadań,
-
propozycje norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestaw zadań testowych.
Jednostka modułowa ,,Sporządzanie dokumentacji inwentaryzacyjnej terenu” zawarta jest
w module ,,Podstawy projektowania architektury krajobrazu” 321[07].Z1 i zaznaczona na
schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z1
Podstawy projektowania
architektury krajobrazu
321[07].Z1.01
Kształtowanie
architektury krajobrazu
321[07].Z1.02
Stosowanie technik plastycznych
w projektowaniu architektury krajobrazu
321[07].Z1.03
Sporządzanie dokumentacji
inwentaryzacyjnej terenu
321[07].Z1.04
Wykonywanie projektów
architektury krajobrazu
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl