technik.architektury.krajobrazu 321[07] z2.01 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Anna Guć
Uprawianie gleby 321[07].Z2.01
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji

Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Witold Kapusta
mgr inż. Krystyna Kwestarz
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Anna Guć
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z2.01,
"Uprawianie gleby",
zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
4.
Przykładowe scenariusze zajęć
7
5.
Ćwiczenia
11
5.1.
Podstawy gleboznawstwa
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2.
Klasyfikacja i uprawa gleb
13
5.2.1. Ćwiczenia
13
5.3.
Nawadnianie i nawożenie gleb
17
5.3.1. Ćwiczenia
17
6.
Ewaluacja osiągnięć ucznia
21
7.
Literatura
35
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela: „Uprawianie gleby” – 321[07].Z2.01,
który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie
technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne,
-
wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć lub samokształcenia,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają ukształtować umiejętności samokształcenia
oraz umiejętności praktyczne,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas opanowywania wiedzy,
czy kształtowania umiejętności,
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami, ze
szczególnym uwzględnieniem:
-
samokształcenia kierowanego,
-
wykładów informacyjnych,
-
pokazów z objaśnieniami,
-
ćwiczeń praktycznych,
-
metody projektów,
-
mapy mentalnej,
-
metod dyskusji,
-
gier dydaktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów, do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia pomiaru dydaktycznego, nauczyciel może posłużyć się
zamieszczonymi w rozdziale 6 przykładami różnych zadań testowych, zawierającymi różnego
rodzaju zadania. W tym rozdziale podano również:
-
plan testu w formie tabelarycznej,
-
punktacje zadań,
-
propozycje norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestaw zadań testowych.
Jednostka modułowa: Uprawianie gleby” i zawarta jest w module 321[07].Z2
„Technologia produkcji uprawy roślin ozdobnych” i zaznaczona na schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z2
Technologia produkcji i uprawy roślin
ozdobnych
321[07].Z2.01
Uprawianie gleby
321[07].Z2.02
Stosowanie roślin ozdobnych
w kształtowaniu krajobrazu
321[07].Z2.03
Zwalczanie chwastów, szkodników oraz
chorób roślin ozdobnych
321[07].Z2.04
Wykonywanie dekoracji roślinnych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl