technik.architektury.krajobrazu 321[07] z2.03 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Joanna Wdowska
Zwalczanie chwastów, szkodników oraz chorób roślin
ozdobnych 321[07].Z2.03
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji

Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Małgorzata Kapusta
mgr inż. Krystyna Kwestarz
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Joanna Wdowska
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z2.03,
"Zwalczanie chwastów, szkodników oraz chorób ro
ślin ozdobnych", zawartego w modułowym
programie nauczania dla zawodu technik architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
4.
Przykładowe scenariusze zajęć
7
5.
Materiał nauczania
11
5.1.
Rodzaje chwastów, szkodników i chorób roślin stosowanych
w kształtowaniu krajobrazu
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2.
Metody zwalczania chwastów, szkodników i chorób
14
5.3.
Środki ochrony roślin
17
5.3.1. Ćwiczenia
17
5.4.
Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
20
5.4.1. Ćwiczenia
20
6.
Ewaluacja osiągnięć ucznia
22
7. Literatura
36
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
5.2.1. Ćwiczenia
14
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela „Zwalczanie chwastów, szkodników
oraz chorób roślin ozdobnych”, który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych
w szkole kształcącej w zawodzie technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne,
-
wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami
ze szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, np. pokazu
z objaśnieniem, tekstu przewodniego, metody projektów, ćwiczeń praktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel może
posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym różnego
rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:
-
plan testu w formie tabelarycznej,
-
punktację zadań,
-
propozycję norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestawy zadań testowych.
Jednostka modułowa „Zwalczanie chwastów, szkodników oraz chorób roślin ozdobnych”
zawarta jest w module „Technologia produkcji i uprawy roślin ozdobnych” 321[07].Z2 i jest
zaznaczona na schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z2
Technologia produkcji i uprawy roślin
ozdobnych
321[07].Z2.01
Uprawianie gleby
321[07].Z2.02
Stosowanie roślin ozdobnych
w kształtowaniu krajobrazu
321[07].Z2.03
Zwalczanie chwastów, szkodników
oraz chorób roślin
ozdobnych
321[07].Z2.04
Wykonywanie dekoracji roślinnych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl