technik.architektury.krajobrazu 321[07] z4.02 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Małgorzata Kapusta
Wykonywanie i konserwacja elementów architektury
krajobrazu 321[07].Z4.02
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż
. Beata Figarska-Wysocka
mgr inż. Bogusław Staniszewski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Małgorzata Kapusta
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z4.02,
"Wykonywanie i konserwacja elementów architektury krajobrazu",
zawartego w modułowym
programie nauczania dla zawodu technik architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Przykładowe scenariusze zajęć
7
5. Ćwiczenia
11
5.1. Projekty rozmieszczenia roślin
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2. Transport, sadzenie, przesadzanie i pielęgnacja roślin drzewiastych
15
5.3. Zakładanie i pielęgnacja trawników
20
5.3.1. Ćwiczenia
20
5.4. Zakładanie i pielęgnacja kwietników i rabat
24
5.4.1. Ćwiczenia
24
5.5. Elementy budowlane w architekturze krajobrazu
28
5.5.1. Ćwiczenia
28
5.6. Elementy wodne
33
5.6.1. Ćwiczenia
33
5.7. Odbiór robót
36
5.7.1. Ćwiczenia
36
5.8. Dokumentacja powykonawcza
38
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
38
7. Literatura
56
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
5.2.1. Ćwiczenia
15
5.8.1. Ćwiczenia
40
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela „Wykonywanie i konserwacja
elementów architektury krajobrazu”, który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć
dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne,
-
wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,
-
ewaluacja osiągnięć edukacyjnych,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki,
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami,
ze szczególnym uwzględnieniem:
-
pokazu z objaśnieniem,
-
tekstu przewodniego,
-
metody projektów,
-
ćwiczeń praktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy
od samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel
może posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym
różnego rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:
-
plan testów w formie tabelarycznej,
-
punktację zadań,
-
propozycję norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestawy zadań testowych.
Jednostka modułowa: „wykonywanie i konserwacja elementów architektury krajobrazu”,
zawarta jest w module „Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni” 321[07].Z4 i zaznaczona
na schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z4
Urządzanie i pielęgnacja
terenów zieleni
321[07].Z4.01
Organizowanie
procesu inwestycji
321[07].Z4.02
Wykonywanie i konserwacja
elementów architektury krajobrazu
321[07].Z4.03
Kosztorysowanie
robót
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl