technik.architektury.krajobrazu 321[07] z4.03 n, technik architektury krajobrazu

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Jolanta Skoczylas
Kosztorysowanie robót
321[07].Z4.03
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Sylwester Karbowiak
mgr inż. Bogusław Staniszewski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Jolanta Skoczylas
Konsultacja:
mgr inż. Lidia Staniszewska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 321[07].Z4.03,
"Kosztorysowanie robót",
zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
architektury krajobrazu.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
4.
Przykładowe scenariusze zajęć
7
5.
Ćwiczenia
12
5.1.Akty prawne dotyczące sporządzania kosztorysów
12
5.1.1. Ćwiczenia
12
5.2. Rodzaje kosztorysów
14
5.2.1. Ćwiczenia
14
5.3. Rodzaje kosztów
16
5.3.1. Ćwiczenia
16
5.4. Metody kosztorysowania
18
5.4.1. Ćwiczenia
18
5.5. Przedmiar i obmiar robót
20
5.5.1. Ćwiczenia
20
5.6. Sporządzanie kosztorysów robót
22
5.6.1. Ćwiczenia
22
5.7. Umowa o roboty dotyczące urządzania terenów zieleni
24
5.7.1. Ćwiczenia
24
5.8. Dokumentacja robót
26
5.8.1. Ćwiczenia
26
5.9. Dokumenty finansowe dotyczące prowadzenia własnego przedsiębiorstwa
28
5.9.1. Ćwiczenia
28
6.
Ewaluacja osiągnięć ucznia
30
7.
Literatura
45
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela „Kosztorysowanie robót”, który będzie
pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik
architektury krajobrazu 321[07].
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne,
-
wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,
-
przykładowe scenariusze zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami, ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, np. pokazu z objaśnieniem,
tekstu przewodniego, metody projektów, ćwiczeń praktycznych.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów do pracy zespołowej.
W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel może
posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym różnego
rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:
-
plan testu w formie tabelarycznej,
-
punktację zadań,
-
propozycje norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestaw zadań testowych.
Jednostka modułowa „Kosztorysowanie robót” zawarta jest w module 321[07].Z4
i jest
zaznaczona na schemacie na stronie 4.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
321[07].Z4
Urządzanie i pielęgnacja
terenów zieleni
321[07].Z4.01
Organizowanie
procesu inwestycji
321[07].Z4.02
Wykonywanie i konserwacja
elementów architektury krajobrazu
321[07].Z4.03
Kosztorysowanie
robót
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl