technik.elektronik 311[07] z6.05 n, Elektronik, DlaNauczyciela

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Zenon Szeliga
Instalowanie i programowanie urządzeń wideo
311[07].Z6.05
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Jan Krzemiński
mgr Janusz Sitarski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Danuta Pawełczyk
Konsultacja:
mgr inż. Gabriela Poloczek
Korekta:
mgr inż. Urszula Ran
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[07].Z6.05
„Instalowanie i programowanie urządzeń wideo” zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu technik elektronik.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Przykładowe scenariusze zajęć
7
5. Ćwiczenia
13
5.1. Odbiornik telewizyjny
13
5.1.1. Ćwiczenia
13
5.2. Magnetowid
15
5.2.1. Ćwiczenia
15
5.3. Odtwarzanie i nagrywanie DVD
17
5.3.1. Ćwiczenia
17
5.4. Kino domowe
20
5.4.1. Ćwiczenia
20
5.5. Kamera wideo
22
5.5.1. Ćwiczenia
22
5.6. Cyfrowy aparat fotograficzny
25
5.6.1. Ćwiczenia
25
5.7. Obróbka obrazu
27
5.7.1. Ćwiczenia
27
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
31
7. Literatura
45
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu poradnik dla nauczyciela „Instalowanie i programowanie
urządzeń wideo”, który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkole
kształcącej w zawodzie technik elektronik 311[07]
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne, które określają, jakie umiejętności uczeń powinien posiadać przed
przystąpieniem do realizacji tej jednostki modułowej,
-
cele kształcenia, które określą wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć,
-
propozycje ćwiczeń, które mają na celu wykształcenie u uczniów umiejętności
praktycznych,
-
ewaluację osiągnięć ucznia,
-
wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas nauki.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze szczególnym
uwzględnieniem:
-
pokazu z objaśnieniem,
-
tekstu przewodniego,
-
metody projektów,
-
ćwiczeń praktycznych
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów do pracy zespołowej.
W związku z bardzo szerokim zakresem specjalistycznej wiedzy, należy zwrócić
szczególną uwagę na kluczowe zagadnienia, do których zalicza się:
-
standardy zapisu obrazu i towarzyszącemu mu dźwięku,
-
parametry urządzeń wideo,
-
programowanie urządzeń wideo,
-
obsługa programów komputerowych do obróbki obrazu.
W celu sprawdzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel może
posłużyć się zamieszczonym w rozdziale 6 zestawem zadań testowych, zawierającym różnego
rodzaju zadania.
W tym rozdziale podano również:
-
plan testu w formie tabelarycznej,
-
punktacje zadań,
-
propozycje norm wymagań,
-
instrukcję dla nauczyciela,
-
instrukcję dla ucznia,
-
kartę odpowiedzi,
-
zestaw zadań testowych.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
311[07].Z6
Montowanie i eksploatowanie
urządzeń audiowizualnych
311[07].Z6.01
Badanie odbiornika radiowego
311[07].Z6.02
Badanie odbiornika telewizyjnego
311[07].Z6.03
Montowanie i badanie instalacji
do odbioru telewizji satelitarnej
311[07].Z6.04
Instalowanie i programowanie
urządzeń audio
311[07].Z6.05
Instalowanie i programowanie
urządzeń wideo
311[07].Z6.06
Montowanie i badanie antenowej
instalacji zbiorczej
311[07].Z6.07
Montowanie i badanie sieci telewizji
kablowej
311[07].Z6.08
Montowanie i badanie instalacji
domofonowej
311[07].Z6.09
Montowanie i badanie systemu
telewizji użytkowej
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl