technik.organizacji.produkcji.filmowej.i.telewizyjnej 313[07], ORGANIZACJA PRODUKCJI FILMOWEJ I ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Autorzy:
mgr inŜ. Małgorzata Zarzycka
mgr Joanna HaręŜa
mgr Tomasz Malinowski
Recenzenci:
mgr inŜ. Wojciech Kubiak
mgr Michał Bryś
Opracowanie redakcyjne:
mgr Helena Mazurek
Korekta merytoryczna:
mgr inŜ. Barbara Arciszewska
dr inŜ. Roman Kotapski
Korekta techniczna:
mgr Magdalena Mrozkowiak
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
Spis treści
Wprowadzenie
4
I.
ZałoŜenia programowo-organizacyjne kształcenia
w zawodzie
6
1.
Opis pracy w zawodzie
6
2.
Zalecenia dotyczące organizacji procesu dydaktyczno-
-wychowawczego
7
II.
Plany nauczania
15
III.
Moduły kształcenia w zawodzie
16
1.
Podstawy zawodu
16
Stosowanie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
ochrony przeciwpoŜarowej oraz ochrony środowiska
19
Analizowanie rynku mediów w Polsce i na świecie
23
Stosowanie przepisów prawa w produkcji filmowej
i telewizyjnej
26
Posługiwanie się językiem obcym zawodowym
29
2.
Technologia produkcji filmowej i telewizyjnej
32
Stosowanie sprzętu i urządzeń w produkcji filmowej
34
Stosowanie sprzętu i urządzeń w produkcji telewizyjnej
39
Wykorzystanie technik informatycznych w produkcji
filmowej i telewizyjnej
43
3.
Organizacja produkcji filmowej
46
Planowanie produkcji filmu fabularnego
48
Przygotowanie i organizacja produkcji filmu fabularnego
52
Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej
z produkcją filmową
56
4.
Organizacja produkcji telewizyjnej
59
Zarządzanie programem telewizyjnym
61
Planowanie produkcji audycji telewizyjnej
65
Przygotowanie i organizacja produkcji audycji telewizyjnej
69
Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej
z produkcją audycji telewizyjnych
73
5.
Dystrybucja i rozpowszechnianie utworów
audiowizualnych
76
Planowanie i organizacja dystrybucji kinowej
78
Planowanie i organizacja dystrybucji produktów
telewizyjnych
81
6.
Działalność przedsiębiorstwa filmowego
i telewizyjnego
84
Prowadzenie przedsiębiorstwa filmowego i telewizyjnego
86
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
Sporządzanie budŜetu przedsiębiorstwa filmowego
i telewizyjnego
90
Monitorowanie działalności przedsiębiorstwa filmowego
i telewizyjnego
93
Prowadzenie działań marketingowych
96
7.
Praktyka zawodowa
100
Organizowanie produkcji filmu fabularnego
101
Organizowanie produkcji telewizyjnej
104
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Wprowadzenie
Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie absolwenta do
skutecznego wykonywania zadań zawodowych w warunkach gospodarki
rynkowej. Wymaga to dobrego przygotowania ogólnego, opanowania
podstawowej wiedzy i umiejętności oraz prezentowania właściwych
postaw zawodowych. Absolwent szkoły powinien charakteryzować się
otwartością, komunikatywnością, wyobraźnią, zdolnością do ciągłego
uczenia się i podnoszenia kwalifikacji, a takŜe umiejętnością
oceniania
swoich moŜliwości. Realizacja programu nauczania o modułowym
układzie treści kształcenia ułatwia osiągnięcie tych zamierzeń.
Kształcenie według modułowego programu nauczania charakteryzuje
się tym, Ŝe:

cele kształcenia i materiał nauczania wynikają z przyszłych zadań
zawodowych,

przygotowanie ucznia do wykonywania zawodu odbywa się głównie
poprzez realizację zadań zbliŜonych do tych, które są wykonywane na
stanowisku pracy,

nie ma w nim podziału na zajęcia teoretyczne i praktyczne,

występuje w nim prymat umiejętności praktycznych nad wiedzą
teoretyczną,

jednostki modułowe integrują treści kształcenia z róŜnych dyscyplin
wiedzy,

w szerokim zakresie wykorzystuje się zasadę transferu wiedzy
i umiejętności,

proces uczenia się dominuje nad procesem nauczania,

programy nauczania są elastyczne, poszczególne jednostki moŜna
wymieniać, modyfikować, uzupełniać oraz dostosowywać do poziomu
wymaganych umiejętności, potrzeb gospodarki oraz lokalnego rynku
pracy,

umiejętności opanowane w ramach poszczególnych modułów dają
moŜliwość wykonywania określonego zakresu pracy.
Realizacja modułowego programu nauczania zapewnia opanowanie
przez uczniów umiejętności określonych w podstawie programowej
kształcenia w zawodzie oraz przygotowuje do kształcenia ustawicznego.
Modułowy program nauczania składa się z zestawu modułów
kształcenia w zawodzie i odpowiadających im jednostek modułowych,
umoŜliwiających zdobywanie wiadomości oraz kształtowanie umiejętności
i postaw właściwych dla zawodu.
Jednostka modułowa stanowi element modułu kształcenia
w zawodzie obejmujący logiczny i moŜliwy do wykonania wycinek pracy,
o wyraźnie określonym początku i zakończeniu, który nie podlega
dalszym podziałom, a jego rezultatem jest produkt, usługa lub istotna
decyzja.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl