technik.organizacji.produkcji.filmowej.i.telewizyjnej 313[07], ORGANIZACJA PRODUKCJI FILMOWEJ I ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Autorzy:
mgr inŜ. Małgorzata Zarzycka
mgr Joanna HaręŜa
mgr Tomasz Malinowski
Recenzenci:
mgr inŜ. Wojciech Kubiak
mgr Michał Bryś
Opracowanie redakcyjne:
mgr Helena Mazurek
Korekta merytoryczna:
mgr inŜ. Barbara Arciszewska
dr inŜ. Roman Kotapski
Korekta techniczna:
mgr Magdalena Mrozkowiak
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
Spis treści
Wprowadzenie
4
I.
ZałoŜenia programowo-organizacyjne kształcenia
w zawodzie
6
1.
Opis pracy w zawodzie
6
2.
Zalecenia dotyczące organizacji procesu dydaktyczno-
-wychowawczego
7
II.
Plany nauczania
15
III.
Moduły kształcenia w zawodzie
16
1.
Podstawy zawodu
16
Stosowanie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
ochrony przeciwpoŜarowej oraz ochrony środowiska
19
Analizowanie rynku mediów w Polsce i na świecie
23
Stosowanie przepisów prawa w produkcji filmowej
i telewizyjnej
26
Posługiwanie się językiem obcym zawodowym
29
2.
Technologia produkcji filmowej i telewizyjnej
32
Stosowanie sprzętu i urządzeń w produkcji filmowej
34
Stosowanie sprzętu i urządzeń w produkcji telewizyjnej
39
Wykorzystanie technik informatycznych w produkcji
filmowej i telewizyjnej
43
3.
Organizacja produkcji filmowej
46
Planowanie produkcji filmu fabularnego
48
Przygotowanie i organizacja produkcji filmu fabularnego
52
Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej
z produkcją filmową
56
4.
Organizacja produkcji telewizyjnej
59
Zarządzanie programem telewizyjnym
61
Planowanie produkcji audycji telewizyjnej
65
Przygotowanie i organizacja produkcji audycji telewizyjnej
69
Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej
z produkcją audycji telewizyjnych
73
5.
Dystrybucja i rozpowszechnianie utworów
audiowizualnych
76
Planowanie i organizacja dystrybucji kinowej
78
Planowanie i organizacja dystrybucji produktów
telewizyjnych
81
6.
Działalność przedsiębiorstwa filmowego
i telewizyjnego
84
Prowadzenie przedsiębiorstwa filmowego i telewizyjnego
86
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
Sporządzanie budŜetu przedsiębiorstwa filmowego
i telewizyjnego
90
Monitorowanie działalności przedsiębiorstwa filmowego
i telewizyjnego
93
Prowadzenie działań marketingowych
96
7.
Praktyka zawodowa
100
Organizowanie produkcji filmu fabularnego
101
Organizowanie produkcji telewizyjnej
104
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Wprowadzenie
Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie absolwenta do
skutecznego wykonywania zadań zawodowych w warunkach gospodarki
rynkowej. Wymaga to dobrego przygotowania ogólnego, opanowania
podstawowej wiedzy i umiejętności oraz prezentowania właściwych
postaw zawodowych. Absolwent szkoły powinien charakteryzować się
otwartością, komunikatywnością, wyobraźnią, zdolnością do ciągłego
uczenia się i podnoszenia kwalifikacji, a takŜe umiejętnością
oceniania
swoich moŜliwości. Realizacja programu nauczania o modułowym
układzie treści kształcenia ułatwia osiągnięcie tych zamierzeń.
Kształcenie według modułowego programu nauczania charakteryzuje
się tym, Ŝe:
–
cele kształcenia i materiał nauczania wynikają z przyszłych zadań
zawodowych,
–
przygotowanie ucznia do wykonywania zawodu odbywa się głównie
poprzez realizację zadań zbliŜonych do tych, które są wykonywane na
stanowisku pracy,
–
nie ma w nim podziału na zajęcia teoretyczne i praktyczne,
–
występuje w nim prymat umiejętności praktycznych nad wiedzą
teoretyczną,
–
jednostki modułowe integrują treści kształcenia z róŜnych dyscyplin
wiedzy,
–
w szerokim zakresie wykorzystuje się zasadę transferu wiedzy
i umiejętności,
–
proces uczenia się dominuje nad procesem nauczania,
–
programy nauczania są elastyczne, poszczególne jednostki moŜna
wymieniać, modyfikować, uzupełniać oraz dostosowywać do poziomu
wymaganych umiejętności, potrzeb gospodarki oraz lokalnego rynku
pracy,
–
umiejętności opanowane w ramach poszczególnych modułów dają
moŜliwość wykonywania określonego zakresu pracy.
Realizacja modułowego programu nauczania zapewnia opanowanie
przez uczniów umiejętności określonych w podstawie programowej
kształcenia w zawodzie oraz przygotowuje do kształcenia ustawicznego.
Modułowy program nauczania składa się z zestawu modułów
kształcenia w zawodzie i odpowiadających im jednostek modułowych,
umoŜliwiających zdobywanie wiadomości oraz kształtowanie umiejętności
i postaw właściwych dla zawodu.
Jednostka modułowa stanowi element modułu kształcenia
w zawodzie obejmujący logiczny i moŜliwy do wykonania wycinek pracy,
o wyraźnie określonym początku i zakończeniu, który nie podlega
dalszym podziałom, a jego rezultatem jest produkt, usługa lub istotna
decyzja.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]