thinking in java scan, ebooki-ksiazki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
Thinking in Java
edycja polska
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Bruce Eckel
T³umaczenie: Adrian Nowak, Szymon Kobalczyk,
£ukasz Fryz
ISBN: 83-7197-452-3
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: oko³o 816
KATALOG ONLINE
Thinking in Java. Second Edition.
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Przyk³ady na ftp: 328 kB
TWÓJ KOSZYK
Najlepsza ksi¹¿ka na temat Javy, Jeden ze zdecydowanie najlepszych kursów Javy,
jaki kiedykolwiek widzia³em, dla jakiegokolwiek jêzyka -- to wybrane opinie
o  propozycji wydawnictwa Helion.
Ksi¹¿ka zarówno dla pocz¹tkuj¹cych, jak i ekspertów:
DODAJ DO KOSZYKA
"
"
"
"
CENNIK I INFORMACJE
Uczy jêzyka Java, nie za mechanizmów zale¿nych od platformy systemowej.
Poprzez omówienie podstaw wprowadza tematykê zaawansowan¹.
Omawia ponad 300 dzia³aj¹cych programów Javy, ponad 15 000 linii kodu.
Dog³êbnie objanienia zasady obiektowoci oraz ich zastosowania w Javie.
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
Pocz¹wszy od podstaw sk³adni Javy do jej najbardziej zaawansowanych w³aciwoci
(obliczenia rozproszone, zaawansowany potencja³ obiektowy, wielow¹tkowoæ),
ksi¹¿ka ta zosta³a napisana przede wszystkim po to, by rozbudziæ w pocz¹tkuj¹cym
programicie zainteresowanie Jav¹. Przystêpny styl Bruce'a Eckela i ukierunkowane
przyk³ady powoduj¹, i¿ nawet najbardziej tajemnicze pojêcia staj¹ siê zrozumia³e.
Bruce Eckel jest autorem ksi¹¿ki
tóra zdoby³a nagrodê Software
Development Jolt Award dla najlepszej ksi¹¿ki 1995 roku. Programowaniem zajmuje
siê profesjonalnie od 20 lat. Uczy ludzi na ca³ym wiecie, jak programowaæ
z  zastosowaniem obiektów ju¿ od 1986 roku, najpierw jako konsultant C++ a teraz
Javy. By³ cz³onkiem Komitetu Standardów C++, napisa³ 5 innych ksi¹¿ek na temat
programowania zorientowanego obiektowego, wyda³ ponad 150 artyku³ów i prowadzi³
felietony w wielu magazynach informatycznych. Stworzy³ cie¿kê C++, Javy i Pythona
na konferencji Software Development Conference. Zdoby³ tytu³ naukowy z zakresu
Zastosowañ Fizyki oraz tytu³ magistra z zakresu In¿ynierii Oprogramowania.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Thinking in C++
"
"
"
Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez czytelników JavaWorld w 2000
roku.
Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez redakcjê Java Developer
Journal, 1999.
Nagroda za twórczoæ od Software Development Magazine, 1999.
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
 Przedmowa do wydania drugiego ............................................................................................23
Java 2 ...............................................................................................................................24
Warunki wstpne......................................................................................................................25
Nauka Javy...............................................................................................................................26
Cele ..........................................................................................................................................26
Dokumentacja on-line..............................................................................................................27
Zawarto'( rozdziałów ..............................................................................................................27
+wiczenia.................................................................................................................................32
Kody -ródłowe.........................................................................................................................32
Konwencje zapisu............................................................................................................33
Wersje Javy..............................................................................................................................34
Seminaria .................................................................................................................................34
Projekt okładki .........................................................................................................................35
Podzikowania .........................................................................................................................35
Współpracownicy internetowi.........................................................................................37
Postpuj/ca abstrakcja .............................................................................................................40
Obiekt posiada interfejs ...........................................................................................................41
Ukrywanie implementacji ........................................................................................................43
Wielokrotne wykorzystanie implementacji .............................................................................44
Dziedziczenie: wielokrotne u7ycie interfejsu ..........................................................................45
Relacja „bycia czym'” a relacja „bycia podobnym do czego'” ......................................48
Wymienialno'( obiektów z u7yciem polimorfizmu.................................................................49
Abstrakcyjne klasy bazowe i interfejsy ...........................................................................52
 Obiekty, sposób przechowywania i czas 7ycia ........................................................................53
Kolekcje i iteratory ..........................................................................................................54
Hierarchia z pojedynczym korzeniem .............................................................................55
Biblioteki kolekcji i ich stosowanie.................................................................................56
Dylemat domowy: kto powinien posprz/ta(?..................................................................57
Obsługa wyj/tków — eliminowanie błdów...........................................................................58
Wielow/tkowo'(......................................................................................................................59
Trwało'(...................................................................................................................................60
Java i Internet ...........................................................................................................................60
Czym jest Internet?..........................................................................................................60
Programowanie po stronie klienta ...................................................................................62
Programowanie po stronie serwera .................................................................................67
Osobny obszar: aplikacje.................................................................................................67
Analiza i projektowanie ...........................................................................................................68
Etap 0. Zrób plan .............................................................................................................70
Etap 1. Co mamy stworzy(? ............................................................................................70
Etap 2. Jak to zrobimy? ...................................................................................................73
Etap 3. Zbuduj j/dro ........................................................................................................76
Etap 4. Przegl/daj przypadki u7ycia................................................................................76
Etap 5. Ewolucja..............................................................................................................77
Planowanie popłaca.........................................................................................................78
Programowanie ekstremalne (Extreme Programming)............................................................79
Najpierw napisz testy.......................................................................................................79
Programowanie w parach ................................................................................................80
Dlaczego Java odnosi sukcesy .................................................................................................81
Systemy jest łatwiej opisa( i zrozumie( ..........................................................................81
Maksymalne zwikszenie wydajno'ci dziki bibliotekom..............................................81
Obsługa błdów ...............................................................................................................82
Programowanie na wielk/ skal ......................................................................................82
Strategie przej'cia....................................................................................................................82
Wskazówki ......................................................................................................................82
Problemy zarz/dzania......................................................................................................84
Java kontra C++ .......................................................................................................................85
Podsumowanie .........................................................................................................................86
!!"!#
Dostp do obiektów poprzez referencje...................................................................................89
Wszystkie obiekty trzeba stworzy(..........................................................................................90
Gdzie przechowujemy dane?...........................................................................................91
Przypadek specjalny: typy podstawowe..........................................................................92
Tablice w Javie................................................................................................................93
Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu ..............................................................................94
Zasig...............................................................................................................................94
Zasig obiektów...............................................................................................................94
Tworzenie nowych typów danych — klasa.............................................................................95
Pola i metody ...................................................................................................................96
Metody, argumenty i warto'ci zwracane .................................................................................97
Lista argumentów ............................................................................................................98
Tworzenie programu w Javie...................................................................................................99
Widoczno'( nazw ............................................................................................................99
Wykorzystanie innych komponentów ...........................................................................100
Słowo kluczowe static ...................................................................................................101
Twój pierwszy program w Javie............................................................................................102
Kompilacja i uruchomienie............................................................................................103
Komentarze oraz dokumentowanie kodu...............................................................................104
Dokumentacja w komentarzach.....................................................................................105
Składnia .........................................................................................................................105
Osadzony HTML ...........................................................................................................106
@see: odwołanie do innych klas ...................................................................................106
Znaczniki dokumentowania klas ...................................................................................107
Znaczniki dokumentacji zmiennych..............................................................................107
Znaczniki dokumentacji metod......................................................................................107
Przykład dokumentowania kodu....................................................................................108
Styl programowania ...............................................................................................................109
Podsumowanie .......................................................................................................................110
+wiczenia...............................................................................................................................110
$%"&
U7ywanie operatorów Javy....................................................................................................111
Kolejno'(.......................................................................................................................111
Przypisanie.....................................................................................................................112
Operatory matematyczne...............................................................................................114
Operatory zwikszania i zmniejszania...........................................................................116
Operatory relacji............................................................................................................117
Operatory logiczne.........................................................................................................118
Operatory bitowe ...........................................................................................................120
Operatory przesunicia..................................................................................................121
Operator trójargumentowy if-else .................................................................................124
Przecinek........................................................................................................................125
ŁaPcuchowy operator + .................................................................................................125
Najczstsze pułapki przy u7ywaniu operatorów ...........................................................126
Operatory rzutowania ....................................................................................................126
W Javie nie ma „sizeof”.................................................................................................129
Powtórka z kolejno'ci operatorów ................................................................................129
Kompendium operatorów ..............................................................................................130
Sterowanie wykonaniem ........................................................................................................138
Prawda i fałsz.................................................................................................................138
if-else.............................................................................................................................138
return..............................................................................................................................139
Iteracja ...........................................................................................................................139
do-while.........................................................................................................................140
for...................................................................................................................................140
break i continue..............................................................................................................142
switch.............................................................................................................................146
Podsumowanie .......................................................................................................................150
+wiczenia...............................................................................................................................150
'"%"!&
Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor......................................................................151
Przeci/7anie metod.................................................................................................................153
Rozró7nianie przeci/7onych metod ...............................................................................155
Przeci/7anie a typy podstawowe...................................................................................155
Przeci/7anie przez warto'ci zwracane...........................................................................158
Konstruktory domy'lne .................................................................................................159
Słowo kluczowe this ......................................................................................................159
Sprz/tanie: finalizacja i od'miecanie pamici .......................................................................162
Do czego słu7y finalize()?.............................................................................................163
Musimy przeprowadzi( sprz/tanie ................................................................................164
Warunek 'mierci............................................................................................................167
Jak działa od'miecacz pamici ......................................................................................168
Inicjalizacja składowych ........................................................................................................171
Okre'lanie sposobu inicjalizacji ....................................................................................172
Inicjalizacja w konstruktorze.........................................................................................173
Inicjalizacja tablic..................................................................................................................178
Tablice wielowymiarowe ..............................................................................................182
Podsumowanie .......................................................................................................................185
+wiczenia...............................................................................................................................185
(%"#)
Pakiet — jednostka biblioteczna............................................................................................188
Tworzenie unikatowych nazw pakietów .......................................................................189
Własna biblioteka narzdziowa.....................................................................................192
Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania..............................................193
Pułapka zwi/zana z pakietami .......................................................................................195
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl