talenty, Pedagogika materiały

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ZESTAW KONTROLNY DO ROZPOZNAWANIA
TALENTU TWÓRCZEGO
1. Wymyśla gry, zabawy
1
2
3
4
2. Wykorzystuje zwykłe przedmioty w celu uatrakcyjnienia
jakiejś zabawy
1
2
3
4
3. Jest żądny przygód, dociekliwy
1
2
3
4
4. Słucha muzyki, interesują go rzadkie instrumenty
1
2
3
4
5. Skomponuje i zagra miniaturowy utwór muzyczny
1
2
3
4
6. Wie jak połączyć słowo, muzykę i ruch ( w zabawie i nie
tylko)
1
2
3
4
7. Jest dobry w mimice, pantomimie i naśladowaniu
1
2
3
4
8. Składa elementy, całości w nowy niespotykany sposób
1
2
3
4
9. Jest wrażliwy na uczucia innych, potrafi je interpretować
1
2
3
4
10. Lubi odmienność
1
2
3
4
11. Potrafi marzyć i fantazjować
1
2
3
4
12. Wymyśla niezwykłe rozwiązania różnych problemów
1
2
3
4
Razem:
48
Klucz
1 – Nigdy
2 – Czasami
3 – Często
4 – Zawsze
2
ZESTAW KONTROLNY DO ROZPOZNAWANIA
TALENTU JĘZYKOWEGO
1. Potrafi czytać ze zrozumieniem
1
2
3
4
2.
Potrafi pisać
1
2
3
4
3.
Lubi czytać i pisać
1
2
3
4
4.
Posiada duży zasób wiadomości na różne tematy
1
2
3
4
Ma dobrą pamięć, szybko opanowuje i przywołuje
z pamięci konkretne wiadomości
5.
1
2
3
4
6.
Jest dociekliwy, zadaje wiele pytań
1
2
3
4
Jest dobrym obserwatorem
7.
1
2
3
4
Razem:
28
Klucz
1 – Nigdy
2 – Czasami
3 – Często
4 – Zawsze
3
ZESTAW KONTROLNY DO ROZPOZNAWANIA
TALENTU SPORTOWEGO
1.
Chętnie uczestniczy w grach i zabawach sportowych o
wysokim stopniu rywalizacji
1
2
3
4
Jest sprawny fizycznie
2.
1
2
3
4
3.
Lubi sporty na powietrzu, wędrówki, włóczęgi
1
2
3
4
4.
Potrafi pomagać w prowadzeniu zabaw i gier sportowych
1
2
3
4
5.
Łatwo adoptuje się do wszystkich rodzajów sportów i
zajęć rekreacyjnych
1
2
3
4
6.
Jest wytrwały w ćwiczeniach
1
2
3
4
7.
Interesują go programy i nowinki o sporcie
1
2
3
4
Razem:
28
Klucz
1 – Nigdy
2 – Czasami
3 – Często
4 – Zawsze
4
ZESTAW KONTROLNY DO ROZPOZNAWANIA
TALENTU PRZYWÓDCZEGO
1.
Potrafi znaleźć się wśród dorosłych i rówieśników
1
2
3
4
Jest towarzyski, ale lubi też być sam
2.
1
2
3
4
3.
Potrafi bronić praw swoich i innych
1
2
3
4
4.
Wykazuje inicjatywę w działaniu
1
2
3
4
5.
Jest elastyczny w myśleniu i działaniu
1
2
3
4
6.
Lubi pełnić różne funkcje
1
2
3
4
7.
Potrafi być samokrytyczny
1
2
3
4
Jest stanowczy
8.
1
2
3
4
9.
Potrafi pomóc rówieśnikom w trudnych sytuacjach
1
2
3
4
10.
Bez trudu przyjmuje rolę lidera drużyny, przywódcy
1
2
3
4
11.
Podejmuje się trudnych zadań
1
2
3
4
12.
Często zadaje pytania i czyni komentarze
1
2
3
4
13.
Żywo gestykuluje podczas dyskusji
1
2
3
4
Ma poczucie humoru
14.
1
2
3
4
Lubi wyzwania
15.
1
2
3
4
16.
Jest lubiany przez kolegów
1
2
3
4
17.
Umie współpracować z nauczycielami i kolegami
1
2
3
4
18.
Ma skłonności do dominowania nad innymi w grupie
1
2
3
4
Razem:
72
Klucz
1 – Nigdy
2 – Czasami
3 – Często
4 – Zawsze
5
ZESTAW KONTROLNY DO ROZPOZNAWANIA
ZDOLNOŚCI ARTYSTYCZNYCH
TALENT PLASTYCZNY
Lubi zajęcia plastyczne o charakterze twórczym
1.
1
2
3
4
2.
W czasie wolnym chętnie rysuje, maluje rzeźbi
1
2
3
4
3.
Jest oryginalny w doborze tematów, technik i kompozycji
1
2
3
4
Chętnie wypróbowuje nowe metody technik i kompozycji
4.
1
2
3
4
5.
Lubi eksperymentować
1
2
3
4
Poprzez sztukę wyraża swoje uczucia i przeżycia
6.
1
2
3
4
7.
Interesuje się pracą artystyczną innych ludzi ( potrafi
docenić ale i skrytykować)
1
2
3
4
8.
Ma rozwinięte poczucie estetyki
1
2
3
4
Razem:
32
Klucz
1 – Nigdy
2 – Czasami
3 – Często
4 – Zawsze
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl