technik.dentystyczny 322[09] z1.02 n, Szkoła i szkolenia, Technik Dentystyczny

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Joanna Boczkowska
Modelowanie łuków zębowych
322[09].Z1.02
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr Małgorzata Grzywa
mgr Wiktor Ołdak
Opracowanie redakcyjne:
mgr Joanna Boczkowska
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sienna
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[09].Z1.02
„Modelowanie łuków zębowych”, zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu
technik dentystyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
5
3.
Cele kształcenia
6
4.
Przykładowe scenariusze zajęć
7
5.
Ćwiczenia
11
5.1.
Zasady i etapy wykonywania modeli gipsowych łuków zębowych
11
5.1.1. Ćwiczenia
11
5.2.
Zasady modelowania łuków zębowych
13
5.2.1. Ćwiczenia
13
5.3.
Metody modelowania łuków zębowych
15
5.3.1. Ćwiczenia
15
6.
Ewaluacja osiągnięć ucznia
18
7.
Literatura
30
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1.
WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik dentystyczny, w obrębie
jednostki modułowej 322[09].Z1.02 „Modelowanie łuków zębowych”. Jednostka modułowa
zawarta jest w module pt. „Modelarstwo dentystyczne”.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne – jest to wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć juŜ
ukształtowane, przystępując do korzystania z poradnika,
-
cele
kształcenia

wykaz
umiejętności,
jakich
uczeń
nabędzie
podczas
pracy
-
z poradnikiem,
przykładowe scenariusze zajęć – jest to przykładowy program przeprowadzenia zajęć
w danym temacie, który jest sugerowany do danego zagadnienia,
-
przykładowe ćwiczenia ze wskazaniami do realizacji, zalecanymi metodami nauczania–
uczenia się oraz środkami dydaktycznymi,
-
ewaluację osiągnięć ucznia – są to przykładowe narzędzia pomiaru dydaktycznego,
-
wykaz literatury, z której korzystano opracowując dane zagadnienie.
-
Treść programu jednostki modułowej zawiera podstawowe zagadnienia związane
z modelowaniem całkowitych łuków zębowych i poszczególnych zębów, a takŜe posiada
materiał teoretyczny niezbędny uczniowi do praktycznego wykonania pracy.
Teoria i praktyka zawarta w tej jednostce modułowej jest podstawą do wykonywania
późniejszych prac takich jak korony licowane akrylem lub ceramiką lub mostów licowanych,
więc przyswojenie przez ucznia wiedzy zawartej w tym module stanowi bazę do późniejszej
pracy. Na szczęście z racji duŜej ilości etapów moŜliwe jest przeprowadzenie duŜej ilości
ćwiczeń oraz pokazów praktycznych, co moŜe zdecydowanie podnieść zainteresowanie
uczniów. Wszak znacznie lepiej nauczyć się nowych technik wykonując je własnoręcznie lub,
chociaŜ uczestnicząc w pokazach praktycznych niŜ ślęcząc nad suchą, nic niemówiącą teorią.
W przypadku modelowania pełnych łuków nauczyciel ma duŜą swobodę pracy. Materiał
teoretyczny moŜna przekazać uczniom za pomocą zwykłej pogadanki, wykładu lub technik
bardziej interesujących jak np. prezentacja multimedialna, film, pokaz praktyczny czy
zaprezentowanie tematu przy pomocy kolorowych folderów lub broszur.
Zajęcia powinny odbywać się w pracowni zajęć praktycznych w sposób indywidualny
w przypadku ćwiczeń, a w salach wykładowych przy udziale całej grupy.
Po zakończeniu realizacji programu, zaleca się zastosowanie testu dydaktycznego
wielostopniowego. W tym celu, w poradniku zamieszczono przykładowy test sprawdzający,
razem z obudową metodyczną.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
322[09].Z1
Modelarstwo dentystyczne
322[09].Z1.01
Modelowanie zębów stałych
322[09].Z1.02
Modelowanie łuków zębowych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl