technik.rolnik 321[05] o2.04 n, kwalifikacjaR.3

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJAndrzej KulkaPosługiwanie się dokumentacją techniczno-technologiczną321[05].O2.04Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:dr inŜ. Halina Garbowskamgr inŜ. Daniel GrzesiakOpracowanie redakcyjne:mgr inŜ. Andrzej KulkaKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktycznąprogramu jednostki modułowej 321[05].O2.04,„Posługiwanie się dokumentacją techniczno-technologiczną”, zawartej w modułowymprogramie nauczania dla zawodu technik rolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1.2.3.4.5.WprowadzenieWymagania wstępneCele kształceniaPrzykładowe scenariusze zajęćĆwiczenia5.1. Normalizacja i rysunek techniczny5.1.1.Ćwiczenia5.2. Sposoby wykonywania rysunków5.2.1.Ćwiczenia5.3. Elementy rysunku technicznego5.3.1.Ćwiczenia5.4. Rysunki schematyczne i złoŜeniowe5.4.1.Ćwiczenia5.5. Dokumentacja techniczna5.5.1.Ćwiczenia5.6. Części maszyn w technice rolniczej5.6.1.Ćwiczenia5.7. Maszynoznawstwo ogólne w technice rolniczej5.7.1.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura35671111111313161619192121232326262840„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniuzajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik, w jednostce modułowej321[05].O2.04 „Posługiwanie się dokumentacją techniczno-technologiczną”, zawartejw modułowym programie nauczania dla tego zawodu.W poradniku zamieszczono:−wymagania wstępne,−cele kształcenia,−przykładowe scenariusze zajęć,−ćwiczenia,−wskazówki do realizacjićwiczeń,−sposób wykonaniaćwiczenia,−metody nauczania,−wyposaŜenie stanowiska pracy,−ewaluacja osiągnięć ucznia,−wykaz literatury.Formy organizacyjne pracy uczniów powinny być zróŜnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej. W trakcie realizacji programu nauczanianaleŜy korzystać z róŜnychźródełinformacji, takich jak: podręczniki, poradniki, normy,katalogi, przepisy i regulaminy, instrukcje i inneźródłainformacji.Prowadzenie zajęć metodami aktywizującymi i praktycznymi wymaga od nauczycielaprzygotowania takich materiałów, jak:−instrukcje bezpieczeństwa i higieny pracy,−instrukcje stanowiskowe,−scenariusze projektów.WaŜnym elementem procesu dydaktycznego jest system sprawdzania i oceny osiągnięćszkolnych ucznia. W celu przeprowadzenia pomiaru dydaktycznego, nauczyciel moŜeposłuŜyć się zamieszczonym w rozdziale 6 przykładami róŜnych zadań testowych.W tym rozdziale zamieszczono równieŜ:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”3321[05].O2Podstawy produkcji rolniczej321[05].O2.01Przestrzeganie przepisówbezpieczeństwa i higieny pracy,ochrony przeciwpoŜarowej orazochronyśrodowiska321[05].O2.02Charakteryzowanie grup i gatunkówroślin uprawnych oraz zwierzątgospodarskich321[05].O2.04Posługiwanie się dokumentacjątechniczno-technologiczną321[05].O2.03Kształtowanieśrodowiskauprawyroślin i chowu zwierzątgospodarskichSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl