technik.rolnik 321[05] z1.03 n, kwalifikacjaR.3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJPaweł KołaczGospodarowanie sprzętem rolniczym 321[05].Z1.03Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:dr inŜ. Halina Garbowskamgr inŜ. Daniel GrzesiakOpracowanie redakcyjne:mgr inŜ. Paweł KołaczKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktycznąprogramu jednostki modułowej 321[05].Z1.03,„Gospodarowanie sprzętem rolniczym”, zawartego w modułowym programie nauczania dlazawodu technik rolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1.2.3.4.5.WprowadzenieWymagania wstępneCele kształceniaPrzykładowe scenariusze zajęćĆwiczenia5.1. Mechanizacja i rodzajeśrodkówtransportowych w gospodarstwie rolnym5.1.Ćwiczenia5.2. Rodzaje uszkodzeń maszyn, przyczyny powstawania, metody naprawy5.2.Ćwiczenia5.3. Konserwacja i przechowywanie sprzętu rolniczego5.3.Ćwiczenia5.4. Produkty naftowe5.4.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura35671111111313151517171931„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniuzajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik.W poradniku zamieszczono:wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć juŜ ukształtowane,−aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy−z poradnikiem,przykładowe scenariusze zajęć,−ćwiczenia,przykładowećwiczeniaze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami−nauczania–uczenia orazśrodkamidydaktycznymi,−ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzia pomiaru dydaktycznego,wykaz literatury.−Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone róŜnymi metodami zeszczególnym uwzględnieniem:−pokazu z objaśnieniem,−inscenizacji,−tekstu przewodniego,−ćwiczeńpraktycznych.Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróŜnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej. W celu przeprowadzenia sprawdzianuwiadomości i umiejętności ucznia, nauczyciel moŜe posłuŜyć się zamieszczonymi w rozdziale6 zestawami zadań testowych.W tym rozdziale zamieszczono równieŜ:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”3321[05].Z1Mechanizacjaw gospodarstwie rolnym321[05].Z1.01Obsługiwanie i prowadzenie ciągnikarolniczego321[05].Z1.02UŜytkowanie maszyn i urządzeństosowanych w produkcji rolniczej321[05].Z1.03Gospodarowanie sprzętemrolniczymSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]