technik.rolnik 321[05] z2.01 n, kwalifikacjaR.3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJJolanta Będkowska-ŁawniczakPlanowanie oraz prowadzenie uprawy roli i roślin321[05].Z2.01Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji–Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:mgr inŜ. Maria Jolanta Tołoczkomgr inŜ. Justyna ZdunekOpracowanie redakcyjne:mgr inŜ. Jolanta Będkowska-ŁawniczakKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktycznąprogramu jednostki modułowej 321[05].Z2.01,„Planowanie oraz prowadzenie uprawy roli i roślin”, zawartego w modułowym programienauczania dla zawodu technik rolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1.2.3.4.5.WprowadzenieWymagania wstępneCele kształceniaPrzykładowe scenariusze zajęćĆwiczenia5.1. Uprawa roli5.1.1.Ćwiczenia5.2. NawoŜenie5.2.1.Ćwiczenia5.3. Ochrona roślin5.3.1.Ćwiczenia5.4. Hodowla roślin i nasiennictwo5.4.1.Ćwiczenia5.5. Zmianowanie i płodozmian5.5.1.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura356713131316161919232326262841„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, „Planowanie oraz prowadzenie uprawyroli i roślin” – 321[05].Z2.01, który będzie pomocny w prowadzeniu zajęć dydaktycznychw szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik 321[05].W poradniku zamieszczono:−wymagania wstępne,−wykaz umiejętności, jakie uczeń opanuje podczas zajęć lub samokształcenia,−przykładowe scenariusze zajęć,−propozycjećwiczeń,które mają ukształtować umiejętności samokształcenia orazumiejętności praktyczne,−wykaz literatury, z jakiej uczniowie mogą korzystać podczas opanowywania wiedzy, czykształtowania umiejętności,Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone róŜnymi metodami zeszczególnym uwzględnieniem:−samokształcenia kierowanego,−tekstu przewodniego,−metody projektów,−ćwiczeńpraktycznych,−metod decyzyjnych,−mapa mentalna,−mapy pamięci,−metod dyskusji,−gier dydaktycznych.Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróŜnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.W tym rozdziale zamieszczono równieŜ:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”3321[05].Z2Produkcja roślinna321[05].Z2.01Planowanie oraz prowadzenieuprawy rolii roślin321[05].Z2.02Organizowanie produkcji roślinuprawnych321[05].Z2.03Organizowanie produkcji roślinnejmetodami ekologicznymiSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]