technik.rolnik 321[05] z4.01 n, kwalifikacjaR.3

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MINISTERSTWO EDUKACJINARODOWEJKarolina MaleńczakWspieranie rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwakrajów Unii Europejskiej 321[05].Z4.01Poradnik dla nauczycielaWydawcaInstytut Technologii Eksploatacji–Państwowy Instytut BadawczyRadom 2007„Projekt współfinansowany ześrodkówEuropejskiego Funduszu Społecznego”Recenzenci:mgr inż. Maria Majewskamgr inż. Barbara SternalOpracowanie redakcyjne:mgr Karolina MaleńczakKonsultacja:mgr Rafał RzepkowskiPoradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej: 321[05].Z4.01,„Wspieranie rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa krajów Unii Europejskiej”, zawartegow modułowym programie nauczania dla zawodu technik rolnik.WydawcaInstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007„Projekt współfinansowany ześrodkówEuropejskiego Funduszu Społecznego”1SPIS TREŚCI1.2.3.4.5.WprowadzenieWymagania wstępneCele kształceniaPrzykładowe scenariusze zajęćĆwiczenia5.1. Prawo europejskiej integracji społecznej i gospodarczej5.1.1.Ćwiczenia5.2. Podstawy polityki rolnej5.2.1.Ćwiczenia5.3. Rozwój obszarów wiejskich5.3.1.Ćwiczenia5.4. Gospodarowanie ziemią, zasady obrotu nieruchomościami. Polityka ochronyśrodowiskai przestrzeni rolno-leśnej w Polsce i krajach Unii Europejskiej5.4.1.Ćwiczenia5.5. Fundusze strukturalne UE. Programy Operacyjne (PO) na lata 2004–2006i 2007–20135.5.1.Ćwiczenia5.6. Instytucje wdrażające programy pomocowe Unii Europejskiej.Fundusz Poręczeń Unijnych5.6.1.Ćwiczenia6. Ewaluacja osiągnięć ucznia7. Literatura3567111111131316161818202022222438„Projekt współfinansowany ześrodkówEuropejskiego Funduszu Społecznego”21. WPROWADZENIEPrzekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniuzajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rolnik.W poradniku zamieszczono:−wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć już ukształtowane,aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,−cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracyz poradnikiem,−przykładowe scenariusze zajęć,−przykładowećwiczeniaze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami nauczania––uczenia orazśrodkamidydaktycznymi,−ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzia pomiaru dydaktycznego,−wykaz literatury.Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami zeszczególnym uwzględnieniem:−wykładu informacyjnego,−dyskusji dydaktyczna,−metody przypadku.Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy odsamodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.W celu przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia, nauczycielmoże posłużyć się zamieszczonymi w rozdziale 6 zestawami zadań testowych.W tym rozdziale zamieszczono również:−plan testu w formie tabelarycznej,−punktacje zadań i uczenia się,−propozycje norm wymagań,−instrukcję dla nauczyciela,−instrukcję dla ucznia,−kartę odpowiedzi,−zestaw zadań testowych.„Projekt współfinansowany ześrodkówEuropejskiego Funduszu Społecznego”3Moduł 321[05]. Z4Ekonomika przedsiębiorstwarolnego321[05].Z4.01Wspieranie rozwoju obszarówwiejskich i rolnictwa krajów UniiEuropejskiej321[05]. Z4.02Planowanie i finansowaniedziałalności rolniczej321[05]. Z4.03Stosowanie technik komputerowychw działalności rolniczejSchemat układu jednostek modułowych„Projekt współfinansowany ześrodkówEuropejskiego Funduszu Społecznego”4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl