technik transportu kolejowego 311[38], egzaminy zawodowe

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->KomentarzSesja letnia 2012zawód: : technik transportu kolejowego 311 [38]1. Treść zadania egzaminacyjnego wraz z załączoną dokumentacjąZadanie egzaminacyjneBędąc dyżurnym ruchu stacji Hutki, opracuj projekt realizacji prac związanych zprowadzeniem ruchu pociągów pomiędzy stacjami Hutki - Kanki przy normalnej pracyurządzeń oraz podczas wyłączenia zasilania samoczynnej blokady liniowej.Stacja Hutki leży w km 12.200, a stacja Kanki w km 24.400 linii kolejowej nr 2 Lipka -Kanki. Ruch pociągów na dwutorowym szlaku Hutki - Kanki jest prowadzony na podstawiejednokierunkowej samoczynnej blokady liniowej. Dopuszczalna prędkość jazdy wynosi:120 km/h dla pociągów pasażerskich, 80 km/h dla pociągów towarowych. Stacja Hutki jestposterunkiem zapowiadawczym, stanowiącym jeden okręg z nastawnią dysponującą „Ht",usytuowaną od strony stacji Kanki, wyposażoną w przekaźnikowe urządzenia srk isygnalizację świetlną bez sygnałów zastępczych.Jako S. Kowalski 10.07.2012 przyjmij dyżur o godz. 8.00 z wpisem w dzienniku ruchu ipoprowadź ruch pociągów do i ze stacji Kanki, zgodnie z rozkładem jazdy pociągów.O godz. 9.00 monter urządzeń sterowania ruchem kolejowym dokona wpisu w książceE1758 Druk 2, o rozpoczęciu prac związanych z wymianą kabli doprowadzających prąd dokontenera nr 17, samoczynnej blokady liniowej szlaku Hutki - Kanki, a o godz. 10.00,dokona wpisu o zakończeniu prac.O godz. 12.00 zakończ dyżur.Projekt realizacji prac powinien zawierać:1. Tytuł pracy egzaminacyjnej zgodny z treścią zadania.2. Założenia do projektu realizacji prac wynikające z treści zadania i załączników.3. Dobór środków pomocniczych do urządzeń srk i do łączności podczas telefonicznegozapowiadania pociągów.4. Wykaz czynności związanych z wyłączeniem i załączeniem samoczynnej blokadyliniowej, telefonicznym zapowiadaniem oraz wpisem do książki E1758.5. Wykaz prac związanych z wyprawieniem pociągu nr 13 ze stacji Hutki.6. Wypełniony dziennik ruchu R-146 dla szlaku Hutki - Kanki w godz. 8.00 - 12.00.7. Wypełniony rozkaz pisemny „S" dla jazdy pociągu nr 13.Do wykonania zadania wykorzystaj:Załącznik 1.Plan schematyczny stacji HutkiZałącznik 2.Rozkład jazdy pociągów pomiędzy stacjami: Hutki - KankiZałącznik 3.Środki pomocnicze posterunku Hutkiorazzamieszczony w KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ:Druk 1Dziennik ruchu posterunku zapowiadawczego R-146Druk 2Książka kontroli urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz o wprowadzeniui odwołaniu obostrzeńDruk 3Rozkaz pisemny „S"Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.Załącznik nr 1Schemat układu torowegoStacja HutkiKontener 17Ht1[Kanki]K11Peron 113A[Lipka]2Z131222E14FZałącznik nr 2Rozkład jazdypociągów pomiędzy stacjami:Hutki – KankiNr pociągu3811213382410315HutkiPrzyjazd/Odjazd-8.458.508.529.189.2010.33-10.2010.2011.1811.20Czas jazdy[min]181515181015KankiPrzyjazd/Odjazd9.03--8.359.35--10.1510.30-11.35-RelacjaHutki - KankiKanki - LipkaLipka - KankiKanki - HutkiLipka - KankiLipka - KankiZałącznik nr 3Zamknięcia pomocniczeposterunku HutkiNa posterunku znajdują się następujące zamknięcia pomocnicze:kapturki na przyciski zwrotnicowe w ilości 5 szt.,kapturki na przyciski semaforowe w ilości 3 szt.,tabliczki z napisem „Tor zamknięty” w ilości 3 szt.,tabliczki z napisem „Tor zajęty” w ilości 2 szt.tabliczki „Telefoniczne zapowiadanie” w ilości 2 szt.Przykładowe rozwiązania zadania egzaminacyjnego wraz z komentarzem egzaminatoraOceniane były następujące elementy pracy egzaminacyjnej:I. Tytuł pracy egzaminacyjnej zgodny z treścią zadania.II. Założenia do projektu realizacji prac wynikające z treści zadania i załączników.III.Dobór środków pomocniczych do urządzeń srk i do łączności podczas telefonicznegozapowiadania pociągów.IV.Wykaz czynności związanych z wyłączeniem i załączeniem samoczynnej blokady liniowej,telefonicznym zapowiadaniem oraz wpisem do książki E1758.V. Wykaz prac związanych z wyprawieniem pociągu nr 13 ze stacji Hutki.VI.Wypełniony dziennik ruchu R-146 dla szlaku Hutki - Kanki w godz. 8.00 - 12.00.VII.Wypełniony rozkaz pisemny „S" dla jazdy pociągu nr 13.VIII. Praca egzaminacyjna jako całość.Ad. I. Tytuł pracy egzaminacyjnej.Większość zdających sformułowała tytuł pracy egzaminacyjnej w sposób poprawnyi bardziej lub mniej rozbudowany :Przykład poprawnego rozwiązaniaPrzykład poprawnego rozwiązaniaW niektórym pracach brak było określenia – „projekt realizacji prac” lub tytuł był niekompletny.Większość zdających nie miała problemów w tym elemencie pracy egzaminacyjnej.Ad II. Założenia do projektu realizacji prac wynikające z treści zadania i załączników.Zdający starali się czytelnie i poprawnie wypisać podstawowe założenia doprecyzowującinformacje pozyskane z treści zadania :Najczęściej pojawiała się forma wypunktowanego wykazu.Przykład poprawnego rozwiązaniaRzadziej ale były też takie prace gdzie zdający używali formy opisowej.Niestety pojawiły się też błędnie i chaotycznie formułowane założenia. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.opx.pl